ادعای شرکت آمریکایی در مورد هک شرکت های بزرگ دنیا توسط هکران ایرانی!!!

روز پیش، گزارشی از شرکت operation clever مبنی بر هک شدن شرکت های بزرگ دنیا به دست هکران ایرانی، منتشر شد. در سال ۲۰۱۳، مقامات رسمی آمریکا، هکرهای ایرانی را به نفوذ در کامپیوترهای نیروی دریایی متهم کردند.

حالا، شرکت امنیت سایبری آمریکا می گوید شواهدی دارد مبنی بر اینکه این تیم هکر، وابسته به دولت بوده و نه تنها کامپیوترهای نیروی دریایی، بلکه کمپانی های مختلف دیگر را هم طی دو سال اخیر، مورد حمله قرار داده است. این شرکت، یک گزارش ۸۶ صفحه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه، بیش از ۵۰ کمپانی فضایی، هواپیمایی، نفتی، انرژی، دانشگاه و بیمارستان مورد حمله قرار گرفته است. در میان این کمپانی ها، ۱۰ مورد مربوط به آمریکاست، در حالیکه بقیه مربوط به چین، انگلیس،فرانسه، آلمان، اسراییل، مکزیک و کره جنوبی هستند. در این گزارش، نامی از این شرکت ها برده نشده است، اما رویترز، تعدادی ازاین اسامی را فاش کرده است.

سخنگوی ایران، حمید بابایی، گزارش Cylance را محکوم کرده و آن را ” ادعا و اتهامی بی اساس برای لکه دار کردن تصویر دولت ایران و به ویژه به منظور مانع تراشی برای مذاکرات هسته ای جاری دانسته است.”

این گزارش انگیزه ی ایرانیان را از این کار، انتقام دانسته و آن را بخشی از تلاش های ایران برای بازپس گیری برنامه ی هسته ای اش می داند!!

منبع: engadget

درباره این نویسنده

ناهید سادات ریاحی ، زاده ی اردیبهشت ۶۹ و دانشجوی دکترای شیمی کوانتوم محاسباتی در دانشگاه شهید بهشتی است. او علاقمند به دنیای کوانتوم، تکنولوژی، فوتبال و موسیقی (رپ/راک) بوده و علاوه بر سردبیری دیپ لوک، به طراحی وب و نویسندگی در گجت نیوز، بیگ تم و ماهنامه جیبی GSM مشغول است. ( لینکدایناینستاگرام )