مرسدس AMG GT سدان

بررسی مرسدس AMG GT سدان ؛‌ امکانات ، مشخصات و قیمت

مرسدس AMG GT سدان به عنوان مدل چهار در خودرو مرسدس AMG GT کوپه شناخته می‌شود. این سدان اسپرت چهار در رقیب جدی بی ام و سری 8 گرن کوپه و استون مارتین رپید S به‌شمار می‌رود. در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا می‌شویم.

علاقه‌مندان به حوزه خودرو حتما با مرسدس AMG GT کوپه آشنایی دارند؛ این خودرو اسپرت دو در با توجه به اینکه از لحاظ فضای کابین و محفظه بار در وضعیت مناسبی قرار داشت و منتقدان نیز از این بخش‌ها انتقاد نکرده‌اند، اما شرکت مرسدس برای جذب نگاه خریداران خودروهای اسپرت 4 در، مدل سدان مرسدس AMG GT را نیز تولید کرد. در ادامه بخش‌های ظاهری، فنی و امکانات رفاهی این خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مرسدس AMG GT سدان

مشخصات مرسدس AMG GT سدان

شرکت مرسدس این سدان اسپرت را بر پایه AMG GT طراحی کرده است و همه امکانات آن را برای خریداران به همراه دارد، اما فضای کابین آن برای سرنشینان بهتر بوده و برای خانواده‌ها مناسب است. کارشناسان حوزه خودرو مرسدس AMG GT سدان را رقیب خودروهایی چون بی ام و سری 8 گرن کوپه و استون مارتین رپید S می‌دانند، اما پلتفرم متفاوت مرسدس ام جی سدان این خودرو را نسبت به رقبا در جایگاه بهتری قرار داده است. این خودرو همانند محصولات کلاس E مرسدس از زیر بدنه بسیار جذاب بهره می‌برد.

مرسدس AMG GT سدان

مشخصات فنی

شرکت مرسدس این خودرو را با مدل‌های 6 سیلندر ورژن 53 به بازار عرضه می‌کند که گویا رویه خود را برای عرضه محصولات در مدل‌های 8 سیلندر سری 63 یا 63S تغییر داده است. بدون شک خودرو مرسدس AMG GT سدان یک خودرو اسپرت و فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسد و طراحی منحصربه‌فرد شرکت مرسدس را به خوبی نشان می‌دهد.

مرسدس AMG GT سدان

مرسدس AMG GT سدان در دو نسخه به بازار عرضه می‌شود؛‌ یک مدل استاندارد که از موتور 8 سیلندر 4 لیتری توئین توربو بهره می‌برد و قدرت تولیدی آن نیز 577 اسب بخار است. مدل دوم نیز با نام  GT 63 S که قدرتی معادل 630 اسب بخار تولید می‌کند. شرکت مرسدس برای قیمت مدل اول 121 هزار و 350 پوند را در نظر گرفته است و مشتریان برای مدل S نیز باید 135 هزار رو 550 پوند هزینه کنند.

مرسدس AMG GT سدان

هر دو مدل مرسدس AMG GT سدان از گیربکس 9 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند که در کنار سیستم فرمان‌پذیری چهارچرخ و سیستم چهارچرخ محرک شاهد سواری بسیار مطلوبی هستیم. قدرت تولید شده از موتورها به صورت عادی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و در صورت نیاز قدرت به چرخ‌های جلو نیز انتقال پیدا می‌کند. این خودرو از حالت‌های مختلف رانندگی دینامیک برخوردار بوده که به صورت مداوم قدرت سیستم تعلیق، فرمان و قدرت موتور را تنظیم می‌کنند. شرکت مرسدس برای مدل E63 S این خودرو حالت رانندگی مسابقه‌ای را در نظر گرفته است که به کمک آن می‌توان قابلیت ESP را خاموش کرده و برای دریفت حالت دو چرخ محرک را تنظیم کرد.

مرسدس AMG GT سدان

تجربه رانندگی

هنگامی که بر روی پدال گاز این خودرو فشار می‌آورید یک صدای خرخر جذاب شنیده می‌شود که برای راننده هیجان‌انگیز خواهد بود. همچنین اگر پدال گاز را تا انتها فشار دهید، غرش موتور و صدای دلنشین آن شما را به وجد می‌آورد. مدل 63 S این خودرو می‌تواند ظرف 3.2 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد. هرچند شتاب مدل استاندارد این خودرو حدود دو‌دهم کمتر است، اما شتاب همین مدل نیز از مرسدس AMG GT کوپه حدود سه‌دهم بیشتر خواهد بود.

مرسدس AMG GT سدان

مرسدس AMG GT سدان در هنگام عبور ازدست‌اندازها و چاله‌ها، ویژگی‌های سفت خود را نمایان می‌کند. هرچند در عبور از پیچ‌ها سیستم فرمان‌پذیری چهارچرخ قابلیت خود را نشان می‌دهد که نتیجه عملکرد مطلوب آن افزایش چابکی خودرو است. به همین دلیل می‌توان گفت این خودرو در مقایسه با پورشه پانامرا توربو در جاده‌های پرپیچ‌وخم بهتر عمل می‌کند.

مرسدس AMG GT سدان

شرکت مرسدس برای ساخت کابین از طراح‌های لاکچری استفاده کرده است که برای سرنشینان آن حس اشرافیت را به همراه دارد. از ویژگی‌های کابین این خورو می‌توان به نورپردازی‌های جذاب، متریال باکیفیت و صفحه‌نمایش‌های بزرگ اشاره کرد. طراحان از داشبورد E کلاس برای این خودرو استفاده کرده‌اند، اما کنسول مرکزی آن طرحی شبیه مدل GT کوپه دارد. منتقدان به طور کلی طراحی کابین را می‌پسندند، اما حذف اهرم چرخان سیستم اطلاعات سرگرمی و جایگزینی آن با تاچ پد با انتقاد کارشناسان خودرو مواجه شد. مشتریان این خودرو می‌توانند کنسول مرکزی بزرگ با صفحه‌نمایش، نگه‌دارنده‌های فنجان گرم و سرد شونده را در هنگام خرید سفارش دهند.

مشخصات کلی مرسدس AMG GT 63 S سدان

قیمت135 هزار و 550 پوند
موتور8 سیلندر 4 لیتری توئین توربوی بنزینی
قدرت630 اسب بخار
گشتاور900 نیوتن‌متر
گیربکس9 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 1003.2 ثانیه
حداکثر سرعت315 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت12.8 لیتر در هر صد کیلومتر

تصاویر مرسدس AMG GT سدان 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. چیزه خوبیه اما قیمتش باباست با صدو سی و پنج هزار تا چیزایه بهتری میشه خرید قیمت این ماشین باید نود هزار تا صد هزار پوند باشه

  2. این ماشین ها به چ دردی میخوره وقتی دنیا دو روزه

  3. زیادی درازه بابا ولی باکلاسه

  4. ماشین شیک ب این میگن

  5. دستت درد نکنه آقای مرادی
    بهتره دیگه از ماشین مطلب ننویسی چون ما دیگه نمیتونم ماشین بخریم