نرخ کرایه تاکسی

نرخ کرایه تاکسی در سال آینده کمتر از نرخ تورم خواهد بود!

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه پیشنهادهایی ارائه شده است تا نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله نرخ کرایه تاکسی را کمتر از نرخ تورم در سال 98 در نظر بگیریم.

حسن پور سیدآقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در خصوص سیاست‌گذاری‌های مربوط به تعیین نرخ وسایل حمل و نقل عمومی در سال 98 عنوان کرد لایحه پیشنهادی افزایش نرخ کرایه تاکسی برای سال 98 از سوی معاونت حمل و نقل به معاونت برنامه‌ریزی ارائه شده است، اما تاکنون این لایه پیشنهادی در اختیار شورای شهر قرار نگرفته است. هرچند انتظار می‌رود این لایحه از هفته آینده به شورا تحویل داده شود تا آن را بر اساس بودجه سال آینده بررسی کنند.

نرخ کرایه تاکسی

جزئیات تعیین نرخ کرایه تاکسی

حسن پور سیدآقایی در ادامه افزود این نخستین بار است که برای افزایش نرخ کرایه رقم مشخصی را پیشنهاد نکرده‌ایم؛ چراکه مشکلات اقتصادی زیادی بر جامعه حاکم است و از شورا خواستیم تا بر اساس نرخ تورم رسمی کشور نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از جمله نرخ کرایه تاکسی را افزایش دهیم. البته باید تا پایان سال منتظر بمانیم تا نرخ تورم رسمی اعلام شود و طبق آن نرخ کرایه‌ها را تعیین کنیم. ما پیشنهاد کردیم تا نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی برای سال 98 بر اساس کمتر از نرخ تورم رسمی باشد.

نرخ کرایه تاکسی

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد که این پیشنهاد در راستای حمایت از شهروندان ارائه شده است؛ در واقع هم‌اکنون به دلیل نوسان بازار ارز با افزایش قیمت قطعات مترو و اتوبوس مواجه هستیم و تجهیزات این وسایل نیز از کشورهای خارجی تامین می‌شود که خرید آن‌ها منوط به پرداخت ارز است، اما با توجه به مشکلات مالی جامعه، نمی‌توانیم نرخ کرایه‌ها را افزایش دهیم. از سویی دولت به سیستم حمل و نقل کمک چندانی نمی‌کند و شهرداری باید این هزینه‌ها را پرداخت نماید. وی درخصوص نارضایتی رانندگان تاکسی از عدم افزایش نرخ کرایه تاکسی عنوان کرد بدون شک شهرداری تهران برای رانندگان تاکسی بسته‌های حمایتی را در نظر می‌گیرد.