نگاه نزدیک به گلکسی اس 10

انتشار اولین ویدیوی نگاه نزدیک به گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس (+Samsung Galaxy S10) روز چهارشنبه اول اسفند رونمایی می‌شوند. دو روز مانده به این اتفاق، اولین ویدیوی نگاه نزدیک به گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس منتشر شد.

اگرچه قرار است طی برگزاری یک رویداد Unpacked، گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس در روز چهارشنبه اول اسفند رونمایی شوند، اما تا امروز، بیشتر اطلاعات مربوط به آن‌ها فاش شده است. انتشار ویدیوی نگاه نزدیک به گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس را می‌توان یک تیر خلاص دانست! این ویدیو ابتدا در شبکه اجتماعی چینی Weibo و سپس یوتیوب منتشر شد.

در ویدیوی نگاه نزدیک به گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس، دو گوشی شبیه به یکدیگر از نظر طراحی اما متفاوت از سه وجه گوناگون دیده می‌شوند. نخستین مورد، تفاوت در ابعاد نمایشگرهای دو گوشی است. طبق اخبار پیشین و بر اساس آن چه در ویدیوی نگاه نزدیک به سامسونگ گلکسی اس 10 و سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دیده می‌شود، اندازه صفحه نمایش آن‌ها به ترتیب 6.1 اینچ و 6.4 اینچ است. هر دو گوشی دارای حاشیه‌های کمی در اطراف نمایشگر خود بوده و پنل نمایشگر آن‌ها از نوع SuperAMOLED است.

گلکسی اس 10

دومین تفاوت مربوط به دوربین سلفی است. بر اساس ویدیوی نگاه نزدیک به گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، شایعات پیشین همگی صحت داشته و دوربین سلفی این دو مدل روی نمایشگر آن‌ها قرار گرفته است. در مدل پلاس، به جای یک حفره، دو حفره کنار هم روی صفحه نمایش دیده شده و از دوگانه بودن دوربین سلفی دستگاه خبر می‌دهد. وضوح تصویر عکس‌های سلفی دوربین گلکسی S10 برابر 10 مگاپیکسل است، اما رزولوشن تصاویر دوربین جلویی مدل پلاس هنوز مشخص نیست.

تفاوت سوم دو گوشی، نوع ماژول دوربین اصلی محسوب می‌شود، چرا که گلکسی اس 10 پلاس به ماژول دوربین سه گانه مجهز شده است. انتظار داریم در این گوشی علاوه بر سنسور رنگی اصلی، یک سنسور تله فوتو و یک سنسور سوپر واید قرار گرفته باشند. با توجه به عدم قرارگیری اسکنر اثر انگشت در پنل پشتی و عدم وجود کلید هوم در پنل جلویی برای جای دادن ماژول آن، شایعات مربوط به استفاده از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر تایید می‌شوند. امیدواریم در روز رونمایی دو گوشی گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، سامسونگ با اعلام قرارگیری اسکنر اثر انگشت روی لبه کناری گوشی، ما را ناراحت نکند!

گلکسی اس 10

ویژگی Wireless Power Sharing یکی دیگر از قابلیت‌های پرچمداران سری S سال 2019 است. این قابلیت به امکان اشتراک‌گذاری انرژی به صورت وایرلس با دیگر دستگا‌ه‌ها اشاره داشته و در اصل به قابلیت شارژ کردن دیگر گجت‌های پشتیبانی‌کننده از فناوری شارژ بی‌سیم مربوط می‌شود. گفتنی است بر اساس اولین نگاه نزدیک به گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، این دو گوشی به درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری مجهز شده‌اند.

ویدیوی نگاه نزدیک به گلکسی اس 10 سامسونگ