شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9) به عنوان جدیدترین پرچمدار کمپانی شیائومی لحظاتی پیش به طور رسمی رونمایی شد و حالا ما مشخصات سخت افزاری، طراحی، قیمت، سیستم عامل، امکانات دوربین و دیگر اطلاعات گوشی پرچمدار ۲۰۱۹ شیائومی را می‌دانیم.

قطعا برگ برنده اصلی گوشی جدید شیائومی یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی است که از سنسور IMX586 سونی و فیلتر Quad Bayer شده است. یک سنسور بزرگ با ابعاد 1/2 اینچ و پیکسل‌هایی با سایز 0.8µm که می‌توانند به سوپر پیکسل‌های با ابعاد 1.6µm تبدیل شوند، مشخصات این سنسور را تشکیل خواهند داد. شیائومی Mi 9 همچنین از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با گستره دید ۱۱۷ درجه برخوردار است که پیکسل‌هایی با ابعاد 1.0µm را ثبت می‌کند و لنز آن مجهز به قابلیت فوکوس خودکار و گشودگی دیافراگم f/2.2 است که اجازه می‌دهد حتی از فاصله ۴ سانتی‌متری تصاویر ماکروی واضحی از سوژه‌های ریز به ثبت برسانید. گوشی شیائومی می هشت از دوربین اولترا واید برخوردار نبود و به جای آن به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم دو برابری مجهز شده بود، حالا می 9 از همان لنز تله فوتو برخوردار است و گشودگی دیافراگم را بالاتر برده و به f/2.2 رسانده است.

مشخصات نمایشگر گوشی شیائومی می 9

شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

نمایشگر پرچمدار جدید شیائومی ۶.۳۹ اینچ مساحت دارد و از یک پنل سوپر امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس تشکیل شده است که طبق ادعای کمپانی سازنده ی ۹۰.۷ درصد از مساحت پنل جلویی را به لطف یک ناچ قطره‌ای کوچک‌تر به خود اختصاص داده است. حداکثر روشنایی نمایشگر می‌تواند تا ۶۰۰ نیز بالا برود و البته قابلیت دارک مود بر روی آن وجود دارد تا مصرف انرژی تا ۸۳ درصد کاهش پیدا کند. قابلیت Always-On Display این گوشی حالا از الگوهای رنگی نیز برای نشان دادن آیتم‌های مختلف و جذاب‌تر کردن جلوی گوشی حتی هنگام خاموش بودن نمایشگر پشتیبانی می‌کند،

در بریدگی بالای نمایشگر شیائومی می 9 یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی سلفی با گشودگی دیافراگم f/2.0 و پیکسل‌های با سایز 0.9µm قرار گرفته است و در برخی از بازارها قابلیت تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی در این گوشی وجود خواهد داشت. همچنین از هوش مصنوعی برای برطرف کردن اعوجاج تصویر استفاده خواهد شد و زمانی که تعویض بین دوربین‌ها بتواند باعث بهبود کیفیت عکس شود، گوشی به طور هوشمند به شما پیشنهاد جابه‌جا شدن بین دوربین‌ها را خواهد داد. سنسور اثر انگشت درون نمایشگر، روش بایومتریک دیگری است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند قفل گوشی را باز کنند؛ همچنین با استفاده از سرویس گوگل پی و ترکیب آن با این قابلیت، کاربران می‌توانند از پایانه‌های مجهز به ان اف سی برای پرداخت‌های خود استفاده کنند.

پشتیبانی از جی پی اس دو بانده و فرستنده مادون قرمز نیز از دیگر قابلیت‌های مهم می ۹ شیائومی است. پوشش محافظتی گوریلا گلس ۶ بر روی پنل نمایشگر کشیده شده، اما پنل پشتی این گوشی از گوریلا گلس ۵ برخوردار است و البته شیشه یاقوت کبود نیز بر روی لنز ها کشیده شده تا مقاومت بالاتری برای دوربین سه گانه به ارمغان بیاید؛ البته از حیث مقاومت در برابر آب این گوشی قدرت چندانی ندارد و این یکی از نقاط ضعف بزرگ آن محسوب می‌شود.

سریع ترین شارژ وایرلس جهان در می ۹ شیائومی

شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

در بخش شارژ و به خصوص شارژ سریع، شیائومی می ۹ بهبودهای فراوانی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و فناوری جدید شارژ سریع آن که توسط کمپانی سازنده، شارژ توربو نامیده شده است، می‌تواند از طریق پورت یو اس بی تایپ سی قدرتی معادل ۲۷ وات را به سوی باطری روانه کند. البته در جعبه‌ی گوشی درست مشابه مدل می ۸، شارژر ۱۸ واتی قرار خواهد گرفت و برای دست‌یابی به سرعت بالاتر، باید شارژر آن جداگانه خریداری شود. ‏از حیث شارژ وایرلس سریع، گوشی شیائومی Mi 9 به ادعای کمپانی سازنده، سریع ترین اسمارت فون جهان است و کاربران می‌توانند از شارژ وایرلس ۲۰ واتی بر روی آن بهره ببرند.

کاربران برای در اختیار داشتن قابلیت شارژ وایرلس می‌توانند شارژر مخصوص آن را به طور جداگانه و در یک باندل به همراه شارژ دیواری ۲۷ واتب خریداری کنند که یک شارژر وایرلس مخصوص خودرو نیز درون پکیج آن قرار دارد. سیستم شارژ سریع شارژ توربو توسط موسسه TÜV تایید شده است تا درست مشابه هواوی، از نظر امنیت اینجا نیز خیال کاربران راحت باشد؛ البته ظرفیت باتری حدود ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت نسبت به می ۸ کاهش یافته و حالا ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

از نظر پردازنده اصلی، می نه شیائومی به چیپست اسنپدراگون ۸۵۵ مجهز خواهد شد و ۶ گیگابایت رم به همراه دو گزینه شامل ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی پیش روی خریداران قرار خواهد گرفت. قابلیت گیم توربو، سی پی یو و کارت گرافیک گوشی را برای تجربه‌ی روان‌تر در زمینه‌ی گیمینگ یاری می‌دهد.

شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

همچنین قرار است یک مدل ویژه از می ۹ شیائومی با پنل پشتی شفاف به فروش خواهد برسد که ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی دارد. این مدل که پیش از این آن را به طور کامل مشاهده کرده بودیم، تنها در کشور چین به فروش خواهد رسید. همچنین کاربران چینی به جای دستیار گوگل اسیستنت، دستیار هوشمند اختصاصی شیائومی یعنی Xiao AI را دریافت خواهند کرد.

قیمت مدل های مختلف گوشی شیائومی می Mi 9

شیائومی می 9 با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پا به جهان گذاشت

سری می ۹ شیائومی در ۳ رنگ بنفش، آبی و مشکی به فروش خواهد رسید و گزینه اولیه از ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی بهره می‌برد که کاربران باید ۲۹۹۹ یوآن برای دریافت آن بپردازند که حدود ۴۵۵ دلار می شود. مدل دوم ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی دارد که ۳۲۹۹ یوان قیمت‌گذاری شده و کاربران باید ۴۹۰ دلار برای خرید آن بپردازند.

مدل ویژه با پنل شفاف نیز که ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت ظرفیت داخلی دارد، بالاترین قیمت در میان تمام گوشی های جدید شیائومی را دارد و خریداران باید ۳۹۹۹ یوان معادل حدود ۵۹۵ دلار برای خرید آن کنار بگذارند.