استاندارد رم LPDDR5

استاندارد رم LPDDR5 با سرعت دو برابری برای گوشی‌های هوشمند معرفی شد

استاندارد رم LPDDR5 با سرعتی دو برابری برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آینده معرفی شد. این تراشه‌ها همچنین در مصرف انرژی نیز بهینه عمل می‌کنند.

سرانجام JEDEC یا همان انجمن فناوری جامدات، تراشه‌های رم LPDDR5 را با وعده‌ی بهبود در عملکرد و راندمان انرژی بهتر، برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آینده معرفی کرد. این نوع تراشه‌ها در مقایسه با تراشه‌های کنونی LPDDR4 ارائه کننده‌ی نرخ داده دوبرابری از 3200 مگاترانسفر بر ثانیه به 6400 مگاترانسفر در ثانیه است. این استاندارد جدید همچنین با 16 بانک (گروه‌های چهارتایی) برنامه ریزی شده و معماری مالتی کلاک همراه است که می‌تواند نرخ انتقال اطلاعات 51 مگابیت بر ثانیه‌ای را به دست بیاورد.

قابلیت‌های استاندارد رم LPDDR5

برای بهبود راندمان انرژی نیز تراشه‌های LPDDR5 یک حالت خواب عمیق (Deep Sleep) اضافی را در اختیار دارند که با قابلیت‌های Data-Copy و Write-X همراه خواهد بود. قابلیت Data-Copy پس از کپی اولین داده از طریق یک پین I/O به دیگری، بدون انتقال اطلاعات، فعال می‌شود. در سمتی دیگر Write-X نیاز به ارسال اطلاعات از تراشه SoC به تراشه LPDDR5 در هنگام انتقال اطلاعات را حذف می‌کند. گفته می‌شود در این تراشه‌های نسل جدید مصرف انرژی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*