قیمت خودرو

قیمت خودرو تا دو هفته آینده کاهش پیدا می‌کند

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش قیمت خودرو گفت افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی را تایید نکرده‌ایم، اما با افزایش تولید تا دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.

در روزهای گذشته شاهد افزایش لحظه‌ای قیمت خودرو بوده‌ایم که موجی از نگرانی‌ها را به همراه داشت. در واقع شرایط فعلی بازار خودرو به دلیل عرضه نشدن خودرو از سوی خودروسازان، وجود دلالان و نبود نظارت دقیق از سوی دستگاه‌های نظارتی باعث شده است تا بازار خودرو دچار نابسامانی عجیبی شود. در کنار دلالان، خودروسازان نیز از وضعیت فعلی بازار سود می‌برند و نقش نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت و وزارت صنعت نیز بیش از پیش کمرنگ شده است.

کاهش قیمت خودرو تا دو هفته آینده

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش لحظه‌ای قیمت محصولات خودروسازان در بازار آزاد عنوان کرد این افزایش قیمت خودروهای داخلی و وارداتی را تایید نکرده‌ایم. از طرفی انتظار داریم با افزایش تولید خودروسازان تا دو هفته آینده شاهد کاهش قیمت‌ها باشیم. وزیر صنعت در ادامه افزود سعی می‌کنیم میزان عرضه فوری خودروها را افزایش دهیم تا هم تعهدات قبلی به موقع انجام شده و هم وضعیت بازار خودرو تا عید متعادل شود. باید قیمتی تعیین شود تا دست دلالان از بازار خودرو کوتاه گردد.

وزیر صنعت همچنین اضافه کرد بر اساس آمار، میزان تولید خودروسازان داخلی اعم از ایران خودرو و سایپا در ماه‌های گذشته به صفر رسیده بود، اما حالا افزایش پیدا کرده است. همچنین روند تحویل خودرو به مشتریان ادامه پیدا کرده است و پیشنهاد می‌کنیم آن دسته از مشتریانی که واقعا به خودرو نیاز دارند، خودرو خریداری کنند. برنامه‌ریزی شده تا در ماه‌های آینده به قیمت‌های محاسباتی برسیم و برای مثال قیمت محاسباتی پراید حدود 33 تا 34 میلیون تومان است. قیمت‌های محاسباتی از سوی سازمان حمایت بر اساس قیمت تمام شده خودرو و با در نظر گرفتن 5 درصد سود محاسبه شده است. رحمانی در پایان تاکید کرد قیمت‌هایی که امروز در بازار برای خودرو وجود دارد مطلوب ما نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. جناب سایپا
    خیالت راحت . اگر میخوای زیاد کنی هم راحت باش
    این ملت میخره . در هر صورت میخرند
    لذا زحمت تخفیف و ارزانی به خودتون ندید

  2. ما هم خر خر باور کردیم

  3. مثل همیشه فقط ، حرف حرف حرف

  4. عمرا اگه بزارم، دیروز پراید 10 هزار تا کار کرده رو زدم 56 میلیون تو دیوار میخوام با پولش زن بگیرم