دوربین جلو گلکسی اس 10

عرضه اندام دوربین جلو گلکسی اس 10 با فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel

یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین جلو گلکسی اس 10 سامسونگ (Samsung Galaxy S10)، تجهیز آن به فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel است که تا پیش از این فقط در دوربین اصلی گوشی‌ها آن را می‌دیدیم. اما این فناوری آیا باعث بهتر شدن عکس‌های سلفی ما می‌شود؟

بسیاری از شایعاتی که در گذشته شنیده بودیم، انتظاراتی که باید از گلکسی S10،‌ مشخصات فنی آن و قابلیت‌هایش داشته باشیم را شکل داده بودند. حال سامسونگ رسما از گوشی‌های این خانواده پرده برداری کرده است تا ما با قطعیت در مورد آن‌ها صحبت کنیم.  یکی از شایعات جذابی که در مورد این محصولات وجود داشت، مربوط به دوربین جلو گلکسی اس 10 است. ظاهرا دوربین سلفی گوشی های گلکسی اس 10 ای، گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ هر سه از فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel بهره می‌برند که بزرگ‌ترین به‌روزرسانی یک دوربین سلفی در پرچمداران این شرکت می‌تواند لقب گیرد.

سامسونگ برای نخستین بار فوکوس خودکار را با دوربین جلو گلکسی اس 10 معرفی کرد، اما آن چیزی بود که بر اساس قطعه کدهای نرم افزاری به دست آمده بود. هرچند خوب کار می‌کرد، اما نمی‌توانست به خوبی فوکوس خودکار سخت افزاری باشد که شما بر روی دوربین‌های پشتی گوشی می‌دیدید. فناوری Dual Pixel مبتنی بر تشخیص فاز اولین بار با گوشی‌های گلکسی اس 7 و اس 7 اج وارد خانواده گلکسی شد و در حالی که تا پیش از آن تنها می‌توانید چنین قابلیتی را در دوربین‌های حرفه‌ای DSLR ببینید، این روزها به یک قابلیت معمول در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

دوربین جلو گلکسی اس 10

دوربین جلو گلکسی اس 10 خیلی سریع روی صورت شما فوکوس می‌کند

شما می‌توانید جزئیات فنی چگونگی کارکرد فناوری Dual Pixel را از اینجا بخوانید، اما خیلی ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم، فوکوس خودکار دوال پیکسل یکی از بهترین تکنیک‌های فوکوس خودکار است؛ چرا که اجازه می‌دهد هر یک از میلیون‌ها پیکسل داخل دوربین به کمک فوکوس بیاید. این فناوری بسیار سریع عمل می‌کند و این بدان معناست که گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 می‌توانند در یک عکس سللفی، سریع‌تر از هر گوشی دیگری از سامسونگ بر روی چهره‌ی شما فوکوس کنند. همراه با افزایش تعداد مگاپیسل (10 مگاپیکسل)، سه گوشی این خانواده می‌توانند عکس‌های سلفی بهتری در مقایسه با پرچمداران سال گذشته‌ی سامسونگ بگیرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. همیشه اولین و کامل ترین ها فقط با سامسونگ میسر بوده و خواهد بود

  2. چند تا عکس از ش میذاشتین