دکمه بیکسبی گلکسی اس 10

دکمه بیکسبی گلکسی اس 10 برای اپلیکیشن های دیگر هم کاربرد دارد

دکمه اختصاصی بیکسبی (Bixby) در سال 2017 روی سری گلکسی اس 8 قرار گرفت و به سرعت، به یکی از قابلیت‌های مناقشه‌برانگیز سامسونگ بدل شد؛ چرا که امکان تغییر کاربری آن وجود نداشت. ولی دکمه بیکسبی گلکسی اس 10 داستان متفاوتی دارد.

با وجود اینکه چند سالی از پیدایش بیکسبی می‌گذرد، این دستیار مجازی سامسونگ تاکنون در رقابت با الکسا، سیری و گوگل اسیستنت موفق نشان نداده است. در نتیجه برای بسیاری از کاربران، دکمه اختصاصی بیکسبی روی گوشی نه تنها بلااستفاده، بلکه آزار دهنده هم بوده است؛ زیرا گاهی اوقات دست افراد به طور اتفاقی با آن تماس پیدا می‌کند. اما سرانجام سامسونگ این مشکل را در سری گلکسی S10 حل کرد. در رابط کاربری جدید One UI، گزینه‌ای وجود دارد که اجازه می‌دهد دکمه بیکسبی گلکسی اس 10 را از نو تنظیم کنید.

خانواده گلکسی اس ۱۰ سامسونگ

حالا کاربران قادرند وظایف دیگری را به این دکمه محول کرده و با یک یا دوبار فشردن آن، اپلیکیشن های دلخواه خود را اجرا کنند. در صورت عدم استفاده از این آپشن، فشردن دکمه باعث باز شدن فید بیکسبی خواهد شد. همچنین می‌‍‌توان با یک فشار طولانی، Bixby Voice را هم فعال کرد.

در حال حاضر، امکان تنظیم مجدد دکمه بیکسبی در گلکسی اس 9 و گلکسی نوت 9 وجود ندارد؛ با وجود اینکه این گوشی‌ها نیز اخیرا رابط کاربری One UI را دریافت کرده‌اند. البته به احتمال زیاد، سامسونگ این آپشن را در آپدیت بعدی قرار خواهد داد. همچنین ممکن است کاربران گلکسی اس 8 و گلکسی نوت 8 نیز، با کمی تاخیر از این امکان جدید بهره‌مند شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. این لامصب دل منو برده