اچ تی سی Vive Focus Plus

هدست اچ تی سی Vive Focus Plus با کنترلرهای حرکتی جدید معرفی شد

شرکت اچ تی سی از هدست واقعیت مجازی مستقل اچ تی سی Vive Focus Plus پرده برداشت. این هدست از کنترلر حرکتی جدیدی برخوردار است که می‌تواند محدوده آزادی بیشتری را به کاربر بدهد.

اچ تی سی از نسخه‌ی جدید هدست واقعیت مجازی مستقل وایو فوکوس پرده برداشت. اچ تی سی Vive Focus Plus به همراه یک جفت کنترلر حرکتی جدید عرضه خواهد شد که شرکت تایوانی اچ تی سی سخت افزار توسعه‌ی آن را در ماه اکتبر سال گذشته معرفی کرده بود. کنترلر‌های اصلی از سه درجه‌ی آزادی پشتیبانی می‌کرد٬ در حالی که این مدل جدید حالا از شش درجه پشتیبانی می‌کند.

کنترلرهای اچ تی سی Vive Focus Plus از شش درجه آزادی پشتیبانی می‌کنند٬ این بدان معناست که کنترلر‌ها قادرند به جای آنکه چرخش در یک نقطه‌ی خاص را ردیابی کنند٬‌ چرخش یک دور کامل را زیر نظر بگیرند. اچ تی سی با به‌روزرسانی هدست مستقل خود و کنترلرهای آن٬ باعث شده تا وایو فوکوس پلاس با آکیولس Quest که چند ماه پیش توسط شرکت آکیولس (زیرمجموعه فیسبوک) معرفی شد٬ به رقابت بپردازد. هدست جدید آکیولس نیز با کنترلر‌هایی عرضه می‌شود که به گفته‌ی فیسبوک٬ توانایی ردیابی یک مقیاس منطقه‌ای را دارد.

اچ تی سی Vive Focus Plus

مشخصات فنی اچ تی سی Vive Focus Plus

به جز کنترلرها٬ خود وایو فوکوس پلاس نیز از ردیابی شش درجه‌ی آزادی پشتیبانی می‌کند٬ مجهز به پلتفرم اسنپدراگون 835 است و از نمایشگر AMOLED با وضوح 2880 در 1600 پیکسل بهره می‌برد. این دیوایس از پلتفرم نرم افزاری Vive Wave قدرت می‌گیرد و اجازه می‌دهد کاربران از طریق فروشگاه Viveport بتوانند محتوای واقعیت مجازی مورد نظر خود را به صورت آنلاین دریافت کنند. در حالی که نسخه‌ی اصلی وایو فوکوس با قیمت 600 دلاری به فروش می‌رسد٬ متاسفانه اچ تی سی هنوز زمان عرضه‌ی دقیق و قیمت هدست واقعیت مجازی مستقل جدیدش را اعلام نکرده است.

اچ تی سی قصد دارد این هدست را از سه ماهه‌ی دوم سال 2019 در 25 بازار مختلف جهانی به فروش برساند. از آنجایی که آکیولس Quest با قیمت رقابتی 400 دلاری عرضه می‌شود٬‌ اچ تی سی نیازمند آن است تا در قیمت گذاری هدست‌های خود تجدید نظر کند تا بتواند با این کمپانی قدرتمند رقابت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*