هواوی

هواوی نوآوری‌های واقعی را در دنیای گوشی های هوشمند معرفی می‌کند

هواوی همواره در گوشی های هوشمند خود به دنبال ارائه ویژگی‌های منحصربه‌فرد بوده و حالا قصد دارد با معرفی گوشی انعطاف پذیر و همچنین گوشی Huawei P30 نوآوری‌های جدیدی را به دنیای گوشی های هوشمند معرفی کند.

امروزه به جایگاهی رسیده‌ایم که در دنیای گوشی های هوشمند برخی تکنولوژی‌ها به بلوغ رسیده‌اند و از این حیث شاید نوآوری‌های هیجان‌انگیز برای کاربران کمتر در مراسم‌های رونمایی به چشم بخورد. متاسفانه این امری است که برای برندهای بزرگی چون اپل هم که در دورانی سردمدار نوآوری در بازار گوشی های هوشمند بودند نیز اتفاق افتاده است. به عنوان نمونه صفحه نمایش‌های تمام صفحه یا FullView یا دوربین‌های چندگانه مواردی است که حتی روی گوشی‌های میان رده بازار هم دیده می‌شود ولی اکنون کار به جایی رسیده که همچنان برندهای مطرح روی این موارد به عنوان مزیت رقابتی تاکید دارند. شاید بتوان ادعا کرد که جهت‌گیری برخی از برندهای مطرح در حوزه گوشی های هوشمند تا حدی آن‌ها را گمراه کرده، چرا که آن‌ها تجربه کاربری را فدای امکانات سخت افزاری تکراری می‌کنند که در عمل مزیت چندانی برای کاربران نسبت به مدل‌های قبلی به ارمغان نمی‌آورند.

تمرکز هواوی بر ارائه نوآوری‌های جدید

برخی برندها مانند هواوی جهت‌گیری متفاوتی را نسبت به آنچه اکثر برندها مد نظر دارند، در دستور کار خود قرار داده است. در شرایطی که برخی برندهای بزرگ بازار گوشی های هوشمند روی مزیت‌های تکراری گوشی‌های خود تاکید دارند، هواوی همچنان برگ‌های برنده‌ای برای رو کردن در بازار گوشی های هوشمند دارد که می‌تواند کاربران را مانند گذشته هیجان‌زده کند. به عنوان نمونه در سال گذشته مدل‌های معرفی شده توسط هواوی در سری Huawei Mate 20 و Huawei P20 نسبت به مدل‌های معرفی شده توسط سایر برندها از حیث نوآوری تفاوت‌های عمده‌ای داشت.

هواوی اولین برندی است که هوش مصنوعی را به دنیای گوشی های هوشمند وارد کرد و از آن به شکل کاربردی در بخش‌های مختلف از دوربین گرفته تا مصرف بهینه باتری بهره برده است. همچنین Huawei سال قبل برای اولین بار سیستم شارژ بی سیم معکوس را که امسال روی محصولات برندهای دیگر دیده می‌شود معرفی کرده بود. از سوی دیگر در نظر گرفتن مفاهیم جدید طراحی به خصوص در بخش پشت گوشی، انتظارات جدیدی برای کاربران ایجاد کرده که برندهای دیگر را مجبور به پیروی از هواوی کرده است. به عنوان نمونه می‌توان به در نظر گرفتن یک طیف رنگی مثلا از آبی به بنفش اشاره کرد که برندهای دیگر مشابه آنها را بعد از هواوی در محصولات خود وارد کرده‌اند. در نظر گرفتن باتری‌های حجیم حدود 4000 میلی‌آمپرساعتی و بیشتر هم در گوشی‌های پرچمدار Huawei به خصوص در سری میت امری عادی تلقی می شود که این هم پرچمداران برندهای دیگر را مجبور به پیروی از آن کرده است.

اولین‌های ذکر شده برای هواوی به موارد فوق خلاصه نمی‌شود و تنها به عنوان مشت نمونه خروار یادآوری و مرور شد. Huawei با نوآوری‌های خود توانسته تجربه کاربری کاربران را تحت تاثیر قرار بدهد و انتظارات آنان را به سطحی بالاتر ارتقا دهد، امری که انتظار می‌رود برندهای دیگر هم بتوانند مشابه آن عمل کنند تا در نهایت کاربران شاهد رقابتی واقعی برای نوآوری باشند.

هواوی

لازم به ذکر است که هم‌اکنون زمین بازی جدیدی در بازار گوشی های هوشمند شکل گرفته که از آن به گوشی های تاشو تعبیر می‌شود. به همبن خاطر مدتی زمان می‌برد که گوشی‌های بالغ با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار بگیرد. عرضه گوشی‌هایی با تکنولوژی‌های جدید ولی با قیمتی که کاربران زیادی قادر به تهیه آن‌ها نباشند، نمی‌تواند رضایت آنها را تامین کند. هواوی در نمایشگاه MWC امسال، در چند روز آینده در این زمین بازی جدید با قوانین خود وارد خواهد شد و نوآوری‌های خود در این حوزه را به کاربران با قیمت‌های معقول و قابل بهره‌گیری توسط آن‌ها، ارائه می‌کند.

با توجه به سابقه Huawei در ارائه نوآوری‌های واقعی، به خصوص طی دو سال گذشته، باید در انتظار نوآوری‌های بیشتر هم از هواوی در پاریس برای گوشی های سری Huawei P30 باشیم؛ به خصوص در حوزه عکاسی موبایل و نقش پر رنگ‌تر هوش مصنوعی در آن!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. مسخره ترین برند در جهان شکلش مثل سمبوسه! خخخخخخ
    😀
    😀