مودم وای فای

7 روش تقویت آنتن دهی مودم وای فای

مودم وای فای به عنوان مهم‌ترین وسیله اتصال به اینترنت محسوب می‌شود، اما میزان سیگنال‌دهی آن‌ها به مرور زمان کاهش پیدا می‌کند که به همین دلیل در این مقاله شما را با 7 روش تقویت آنتن دهی مودم‌های WI FI آشنا می‌کنیم.

امروزه مودم‌های وای فای نقش بزرگی در دسترسی کاربران به اینترنت ایفا می‌کنند و به خوبی جای مودم‌های کابلی را گرفته‌اند. البته مشتریان برای دسترسی به شعاع آنتن گسترده‌تر باید یک مودم وای فای با برد بالا خریداری کنند که بدون شک هزینه آن بیشتر خواهد بود، اما برای افزایش برد مودم خانگی ساده خودتان روش‌های متفاوتی وجود دراد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مودم وای فای

7 روش تقویت آنتن دهی مودم وای فای

1.‌ قرار دادن قوطی آلومینیومی در اطراف مودم

یک قوطی آلومینیومی مانند قوطی نوشابه تهیه کنید و آن را شبیه شکل U در اطراف مودم قرار دهید. این روش به صورت موقت میزان آنتن دهی مودم‌های وای فای را افزایش می‌دهد.

2.‌ قرار دادن مودم WI FI در مرکز خانه یا محل کار

اگر مودم‌های وای فای خود را در مرکز خانه یا محل کار قرار دهید، سیگنال‌های روتر اینترنت وای فای به درستی در شعاع مناسب توزیع شده و هدر نمی‌رود.

3. قرار دادن مودم روی یک میز بلند

یکی دیگر از راه‌های افزایش آنتن دهی مودم‌های وای فای این است که آن را در یک بلندی مانند میز یا طاقچه قرار دهید.

4. خاموش و روشن کردن مودم در طول شبانه‌روز

پیشنهاد می‌شود برای افزایش عملکرد مودم، آن را در طول شبانه‌روز حداقل یک‌بار خاموش و روشن کنید.

مودم وای فای

5. مودم را در فضای بسته مانند کمد بسته قرار ندهید

برخی از کاربران مودم را در فضای بسته مانند کمد یا کابینت قرار می‌دهند که چنین اقدامی عملکرد مودم را کاهش داده و آنتن دهی آن به اصطلاح کور می‌شود.

6. بر اساس فضای خانه، مودم مناسب را انتخاب کنید

بر اساس متراژ فضای داخلی خانه یا محل کار خودتان مودم مناسب را خریداری کنید. در حال حاضر در بازار مودم‌های تک آنتن، دو آنتن و چند آنتن عرضه می‌شوند.

7. از مودم وای فای جدید استفاده کنید

به طور متوسط عمر مودم های اینترنت وایرلس حدود 3 تا 5 سال است؛ چراکه پس از این مدت میزان آنتن دهی و عملکرد آن‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود پس از چند سال، مودم‌های وای فای خود را با یک مودم جدید جایگزین کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. قرار بود مودم جدید بگیریم که تو گوگل نمیومدیم کلی سایت رو بگردیم

  2. چه خوب
    اون قوطیه خیلی باحاله