اگر درون مواد مذاب بیافتید چه بلایی سر بدن شما می‌آید؟

اگر درون مواد مذاب بیافتید چه بلایی سر بدن شما می‌آید؟

افتادن درون مواد مذاب یکی از آن فوبیاهای عجیبی است که احتمالا با تماشای فیلم‌های هالیوودی، اکثر نوجوانان حداقل یک بار به آن فکر کرده‌اند. اما واقعا چه اتفاقی می‌افتد اگر یک قبیله‌ی آدم‌خوار شما را به دهانه‌ی یک آتش‌ فشان ببرند و به درون مواد مذاب پرت کنند؟ در ویدیوی امروز می‌خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم.

مواد مذاب که با نام ماگما نیز شناخته می‌شوند، بر اثر فشار بسیار کم و حرارت بسیار بالا در عمق کره‌ی زمین ایجاد می‌شوند. ماگمای نیمه جامد که گاهی بر اثر افزایش دما به شکل کاملا مایع دیده می‌شود، حرارتی معادل ۱۲۰۰ تا ۱۸۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد دارد و قطعا همه چیز را در سر راه خود ذوب می‌کند. البته این جوی داغ با خروج از پوسته و رسیدن به نزدیکی سطح زمین، سریعا سرد شده و انواع سنگ‌های آتش‌فشانی را تشکیل می‌دهند. اما چه اتفاقی می‌افتد اگر شما در حالی که این مواد مذاب همچنان داغ هستند، درون آنها بیافتید؟

در ویدیوی امروز گجت تی وی قصد داریم دیدی علمی به این اتفاق داشته باشیم و با کنار هم گذاشتن ویژگی‌های اندام‌های مختلف بدن انسان و ماگما، بررسی کنیم که مواد مذاب چه بلایی بر سر بدن انسان می‌تواند بیاورد! پس اگر این سوال برای شما هم پیش آمده است، این کلیپ جذاب را از دست ندهید:

اگر درون مواد مذاب بیافتید چه بلایی سر بدن شما می‌آید