کوادکوپترهای Dji

نگاهی اجمالی به پهپادها یا کوادکوپترهای Dji

اگر از علاقه‌مندان به کوادکوپتر یا پهپاد باشید حتما تاکنون نام Dji را شنیده‌اید، شرکت دی جی آی به عنوان یکی از بزرگترین و حرفه‌ای‌ترین کمپانی‌های ساخت کوادکوپتر یا Drone می‌باشد که اکثر محصولات آن کوادکوپترهایی جهت تصویربرداری هوایی یا هلی شات هستند. در این مقاله سعی داریم تا نگاهی به تولیدات این شرکت داشته باشیم و ببینم برای سال‌های آتی و بعد از 2019 چه نوع استراتژیکی جهت تولید پهپادهای کاربردی خواهد داشت.

کمپانی Dji یک شرکت چینی است که در زمینه تولید و ارائه پهپاد، دوربین، استابیلایزر و تثبیت کننده‌ها فعالیت دارد. البته به تازگی شرکت اپل بیش از 80 درصد از سهام این شرکت را خریداری کرده است تا بتواند با تلفیق تکنولوژی خود با کوادکوپترها گامی نوین در جهت ارائه هر چه بهتری تولیدات هلی شات اقدام نماید.

کوادکوپترهای Dji

کوادکوپتر یا هلی شات فانتوم  Dji Phantomبه عنوان محبوب‌ترین پهپاد ساخت دی جی آی شناخته شده است. هلی شات فانتوم که از ورژن شماره 1 تولید شد و تا فانتوم 4 ورژن 2 ادامه یافته است به عنوان یک پهپاد تخصصی تصویربرداری هوایی شناخته شده است. از مهم‌ترین نکات فانتوم می‌توان به تایم پروازی معادل 30 دقیقه، دوربین بسیار با کیفیت، گیمبال یا تثبیت کننده حرفه‌ای دوربین، برد موثر 7 کیلومتری و پرفرمنس بسیار بالا اشاره کرد. کوادکوپترهایی نظیر فانتوم 3 و فانتوم 4 پرو  dji Phantom 4 Pro به عنوان پرطرفدارترین پهپاد دی جی آی شناخته شده‌اند.

هلی شات مویک به عنوان نسل بعد از فانتوم جزو یکی از پرفروش‌ترین و فول آپشن‌ترین پهپادهایی است که توسط دی جی آی ارائه شده است. مویک‌ها که به ترتیب شامل مویک پرو 1، هلی شات مویک ایر، هلی شات مویک پرو پلاتینیوم می‌باشند، هلی شات های dji Mavic در 2 پک استاندارد و کمبو به بازار جهانی عرضه شده‌اند، فرق بین پک استاندارد و پکهای کمبو در بهره‌گیری از یک‌سری سخت افزارهای اضافی در بسته‌بندی آن‌ها می‌باشد. به طور مثال در هلی شات مویک پرو پلاتینیوم پک کمبو از باتری‌های یدکی، هاب شارژر، شارژر فندکی، کیف چرمی و ملخ‌های یدکی بهره گرفته شده است. معمولا پک‌های کمبو بسیار مقرون‌به‌صرفه می‌باشند زیرا اگر بخواهید به صورت جداگانه قطعات و تجهیزات جانبی برای آن‌ها خریداری کنید به طور قطع هزینه نهایی بسیار بالاتر خواهد رفت. معروف‌ترین پهپادهای مویک، هلی شات مویک پرو پلاتینیوم و هلی شات مویک ایر می‌باشد که پک کمبوی آن جزو پرفروش‌ترین پهپادهای تصویربرداری به شمار می‌روند.

کوادکوپترهای Dji

البته کمپانی دی جی آی در اواخر سال 2018 با معرفی مویک 2 پرو به عنوان یک هلی شات فوق حرفه‌ای همگان را متحیر کرد. کوادکوپتر dji Mavic 2 Pro به دوربین 20 مگاپیکسلی هاسلبلاد مجهز شده است.

از مهم‌ترین مشخصه‌های مویک‌ها می‌توان به تایم پرواز 30 دقیقه، برد مفید 7 کیلومتر، دوربین 16 مگاپیکسل با کیفیت تصویربرداری 4K و سنسور عدم برخورد با موانع اشاره کرد.

هلی شات اسپارک، dji spark به عنوان یک پهپاد شخصی و کوچک و جمع و جور با دوربین 12 مگاپیکسل و کیفیت تصویربرداری فول اچ دی بعد از مویک پرو به بازار جهانی توسط dji معرفی و عرضه شده است. این پهپاد شخصی به عنوان پرفروش‌ترین هلی شات خانوادگی شناخته شده است. اسپارک به دلیل قیمت بسیار مناسبی که دارد و از طرفی کیفیت بی نظیرش توانست بسیار سریع خود را در دل علاقه‌مندان جا نماید.

کوادکوپترهای Dji

هلی شات اسپارک در 2 پک استاندارد و کمبو معرفی شده است. پک کمبو شامل کیف چرمی، باتری یدکی، هاب شارژر، ملخ یدک، ریموت کنترل و گارد محافظ می‌باشد. جالب است بدانید که قیمت اسپارک کمبو بسیار مقرون‌به‌صرفه است و به همین دلیل فروش اسپارک کمبو در رتبه بالایی قرار گرفته است.

از آپشن‌های اسپارک کمبو می‌توان به دوربین 12 مگاپیکسلی با کیفیت FHD، تایم پرواز 16 دقیقه، بهره‌گیری از سنسور GPS و سنسورهای بصری عدم برخورد با موانع، برد مفید 2 کیلومتر، سیستم تشخیص چهره، سیستم فرمان‌پذیری با دست یا پالم کنترل، بهره‌گیری از خلبان خودکار بسیار دقیق و سیستم موقعیت‌یاب ماهواره‌ای اشاره کرد. اگر قصد خرید اسپارک کمبو را دارید حتما به کالا آرسی سر بزنید.

کوادکوپترهای Dji

از دیگر پهپادهایی که دی جی آی تولید کرده است می‌توان به هلی شات تخصصی اینسپایر اشاره کرد که در 2 فرمت اینسپایر 1 و اینسپایر 2 طراحی شده است و جهت پروژه‌های صنعتی و تخصصی تصویربرداری هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دی جی آی فقط هلی شات تولید نمی‌کند و پهپادهای سم پاش و پهپادهای open surce ماتریس نیز از تولیدات بسیار مهم این شرکت معروف می‌باشد. پهپادهای ماتریس را می‌توان در پروژه‌های اکتشافی، نقشه‌برداری و صنعتی مورد بهره‌برداری قرار داد.

جمع‌بندی کلی

آنچه مسلم است این است که تکنولوژی پهپادهای و مولتی روتورها روز به روز در حال فراگیر شدن می‌باشد  و در آینده‌ای نه چندان دور از این ربات‌های پرنده در بسیاری از امور مورد استفاده گسترده قرار می‌گیرند.

البته Dji رقبای بسیار زیادی نیز خواهد داشت که از همین الان با ارائه محصولاتی بسیار منحصربه‌فرد پا به عرصه رقابت با دی جی آی گذاشته‌اند.

اگر قصد تهیه یک کوادکوپتر حرفه‌ای و عالی دارید فروشگاه‌هایی در ایران با سابقه طولانی به عنوان نماینده dji در حال فعالیت هستند. ما به شما فروشگاه کالا آرسی را معرفی می‌کنیم که به عنوان نماینده رسمی محصولات dji به عنوان یک فروشگاه معتبر و با مجوز رسمی از اتحادیه هوا و فضا در حال فعالیت در این حوزه می‌باشد و می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی کالا آرسی https://www.kalarc.com مراجعه نمایید.

پایان رپورتاژ آگهی /.