نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس

نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس چندان بدون ایراد نیست!

هواوی میت ایکس (Huawei Mate X) نخستین گوشی هوشمند منعطف این شرکت چینی است. نگاه اولیه به نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس نشان داد ایرادی قابل توجه در آن وجود دارد!

هواوی توانست به وسیله معرفی هواوی میت ایکس گوی سبقت را از سامسونگ در دنیای گوشی های انعطاف پذیر برباید. این گوشی به یک صفحه نمایش 8 اینچی از نوع امولد مجهز شده و اطراف آن هیچ حاشیه یا بریدگی دیده نمی‌شود. همچنین طراحی آن نیز در مقایسه با سامسونگ گلکسی فولد به مراتب نازک‌تر و ظریف‌تر است.

اما در بطن ماجرا، مشکل دیگری وجود دارد که احتمالا تا امروز متوجه آن نشده‌اید. بعد از باز کردن تای نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس، در میانه آن درست جایی که لولا قرار دارد، کمی چین و چروک دیده خواهد شد. حداقل این ایراد روی دستگاه‌هایی که هواوی به دور از لمس کاربران طی نمایشگاه MWC 2019 در معرض دید قرار داد، قابل مشاهده است.

نمایشگر منعطف هواوی میت ایکس

بله، به لطف استفاده از پنلی منعطف به همراه یک مکانیزم لولا، می‌توان دستگاه را از حالت تا به شکلی کاملا مسطح باز کرد و از کل نمایشگر 8 اینچی دستگاه بهره برد، اما صفحه نمایش در عمل به طور کامل مسطح نمی‌شود، چرا که در میانه آن و در محل قرارگیری لولا، چین و چروک‌هایی وجود دارد. ممکن است این ایراد را حتی بعد از خرید دستگاه و نگه داشتن آن در دست نیز متوجه نشوید، اما بهتر است به خاطر پرداخت 2500 دلار به منظور خرید هواوی میت ایکس، کمی محتاط‌ و سخت‌گیرانه عمل کنید!