کادیلاک اسکالید

کادیلاک اسکالید سفارشی؛ نگاهی به یک شاسی بلند ضد گلوله و لوکس

کادیلاک اسکالید (Cadillac Escalade) یک شاسی بلند ضدگلوله لوکس محسوب می‌شود که از امکانات ویژه امنیتی بهره می‌برد. حتی سرنشینان این خودرو هنگام خطر می‌توانند به مهاجمان شلیک کنند. در ادامه امکانات و مشخصات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

معمولا مقام‌های دولتی یا افراد ثروتمندی که جان خود را در خطر می‌بینند، از شرکت‌هایی که در تولید خودروهای ایمن تخصص دارند می‌خواهند تا خودرویی ضدگلوله را برایشان بسازند، شرکت اد آرمور (AddArmor) جزو یکی از همین شرکت‌ها است که تخصص خود را مدیون افراد نظامی و نیروه‌های ویژه امنیتی می‌داند. این شرکت می‌تواند هر نوع خودرویی را به وسایل نقلیه ایمن تبدیل کند. یکی از پروژه‌های این شرکت تولید خودرو کادیلاک اسکالید ضدگلوله و ایمن است که به دلیل برخورداری از پکیج حفاظتی و سفارشی شدن کابین، قیمت 350 هزار دلاری دارد. این شاسی بلند علاوه بر ایمنی، از لحاظ لوکس بودن نیز در جایگاه خوبی قرار دارد و خریداران این خودروها نیز از پرداخت هزینه‌های سنگین آن استقبال می‌کنند.

جف انگن اندرسون (Jeff Engen Anderson)، رئیس شرکت اد آرمور در این خصوص عنوان می‌کند:

برای خودرو کادیلاک اسکالید پکیج حفاظت اجرایی را در نظر گرفته‌ایم که حداکثر حفاظت و راحتی را برای این خودرو به همراه خواهد داشت. این خودرو از لحاظ سطح حفاظت در جایگاه خوبی قرار داشته و در کنار سبک‌وزن و مدرن بودن، از قابلیت‌های لوکس متعددی نیز بهره می‌برد.

کادیلاک اسکالید

مشخصات کادیلاک اسکالید

طرحان شرکت اد آرمور برای این خودرو از شیشه بالستیک منحصربه‌فردی استفاده کرده‌اند که ضخامت آن به 5 سانتی‌متر می‌رسد؛ به همین دلیل قادر است در مقابل گلوله‌های سلاح‌های سنگین و کشنده‌ای چون مگنوم به خوبی مقاومت کند. اگر خریداران پکیج حفاظت کامل را سفارش دهند، این خودرو به امکاناتی چون شیشه جلو با عناصر ضد مه و یخ، آنتن‌های جی پی اس، رادیو و پوشش خورشیدی مجهز خواهد بود.

کادیلاک اسکالید

طراحان برای ارائه عملکرد کامل این خودرو از پانل‌های کربن کامپوزیتی استفاده کردند که نسبت به فولاد بالستیک حدود 10 برابر قدرتمندتر است و باعث می‌شود تا وزن خودرو حدود 60 درصد کاهش پیدا کند. به طور کلی کادیلاک اسکالید حفاظت 360 درجه‌ای را برای سرنشینان به همراه دارد. طراحان برای افزایش امنیت سر سرنشینان، ارتفاع سقف را به میزان 11 سانتی‌متر افزایش داده‌اند و روی آن از پوشش جیر و چراغ‌های LED استفاده شده است.

کادیلاک اسکالید

طراحان شرکت اد آرمور برای بخش کابین این شاسی بلند لوکس و ایمن امکاناتی چون دوربین 360 درجه، وای فای، اپل تی وی، سیستم صوتی سونی و تلویزیون هوشمند 32 اینچی در نظر گرفته‌اند. یکی از هیجان‌انگیزترین ویژگی آن، قابلیت شلیک است؛ در واقع زمانی این خودرو در شرایط خطرناک قرار بگیرد و جان سرنشینان نیز به خطر بیفتد، درگاه‌های شیلک برای سرنشینان قابل دسترسی خواهد بود و می‌توان به مهاجمان شلیک کرد.

کادیلاک اسکالید

همچین در مواقع خطرناک، سیستم‌هایی چون سیستم ارتباطی ماهواره‌ای، سیستم تشخیص مین، دید در شب 360 درجه‌ای و تلفن اضطراری جهانی در دسترس خواهد بود. از سایر امکانات کادیلاک اسکالید می‌توان به سیستم سیرن و PA، لاستیک‌های ران فلت، جعبه‌های قفل شونده پنهان، سیستم تعلیق هوی دیوتی، ترمزهای بزرگ‌تر، چراغ‌های اضطراری و هشدار قرمز و آبی اشاره کرد.

تصاویر کادیلاک اسکالید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. آدم ی دونه از اینا داشته باشه دیگه احتیاجی به خونه نداره

  2. دلمون خوشه ما داریم زندگی میکنیم

  3. توش میشه زندگی کرد