کارت ملی هوشمند

کارت ملی هوشمند با کارت بانکی یکی می‌شود

مدیرعامل بانک ملی ایران گفت کارت ملی هوشمند به کارت بانکی تبدیل می‌شود و مردم می‌توانند با آن افتتاح حساب، انتقال وجه، کلیه عملیات بانکی داخل شعبه، وصول چک و دریافت پول نقد را انجام دهند.

محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی ایران عنوان کرد مرکز نوآوری از دو سال قبل در بانک ملی تاسیس شده است و در این مرکز نخبگان کشور حضور دارند و با ایجاد تیم‌های مختلف توانسته‌ایم محصولات ویژه‌ای را تولید کنیم که برای نخستین بار در کشور بهره‌برداری می‌شوند. این مقام مسئول افزود بانک ملی ایران علاوه بر اینکه با کشورهای منطقه در حوزه پراخت‌های الکترونیک شبکه بانکی رقابت می‌کند، از آن‌ها قدرتمندتر نیز هست.

کارت ملی هوشمند جایگزین کارت بانکی

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه عنوان کرد در حال حاضر کارت ملی هوشمند به یک کارت بانکی تبدیل شده است که تمامی کاربران در سراسر ایران می‌توانند از آن استفاده کنند. با توجه به اینکه احراز هویت الکترونیکی افراد یکی از دغدغه‌های نظام بانکی محسوب می‌شود، از این رو بانک ملی برای نخستین بار خدماتی را ارائه کرد که کارت هوشمند ملی برای احراز هویت علاوه بر رمز، از اثر انگشت فرد نیز استفاده می‌کند.

فواید کارت ملی هوشمند

مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه افزود از خدمات کارت ملی هوشمند می‌توان به افتتاح حساب، انتقال وجه، کلیه عملیات بانکی داخل شعبه، وصول چک و دریافت پول نقد اشاره کرد. در واقع این کارت هوشمند می‌تواند به نوعی مشکل کارت‌های بانکی متعدد را برطرف کند؛ چراکه تمامی کارت‌های افراد توسط همین کارت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارت ملی هوشمند

به طور کلی صدور کارت‌های عابر بانک برای مشتریان هزینه‌ای را به همراه دارد که به دلیل شرایط تحریم، افزایش نرخ ارز و مشکلات مربوط به واردات این کارت‌ها، هزینه صدور نیز به مراتب افزایش پیدا کرده و تبدیل کارت ملی هوشمند به کارت بانکی اقدام مناسبی محسوب می‌شود. در شرایط فعلی حدود 90 میلیون کارت بانکی در شبکه بانکی کشور وجود دارد، اما با توسعه کارت ملی هوشمند، می‌توان هزینه‌ها و فرایند خدمات پرداخت را آسان کرد.