‏آی او اس ۱۲ روی ۴ گوشی از هر ۵ دیوایس اپل نصب شده است

‏آی او اس ۱۲ روی ۴ گوشی از هر ۵ دیوایس اپل نصب شده است

اپل به تازگی آمار مربوط به تعداد نصب ورژن های مختلف سیستم عامل آی او اس را منتشر کرده است و حالا با این آمار جدید که روی صفحه توسعه دهندگان اپل منتشر شده، عملکرد iOS 12 در ترغیب کاربران به نصب آن فوق‌العاده بوده است.

طبق آمار رسمی اپل تا روز بیست و چهارم فوریه ۸۳ درصد از تمام دیوایس‌های آی او اس که در چهار سال گذشته رونمایی شده بودند به آی او اس ۱۲ یا ورژن‌های بعد از آن مهاجرت کرده‌اند. در همین حال ۸۰ درصد از تمام دیوایس‌های فعال اپل سیستم عامل آی او اس 12 و نسخه‌های بعد از آن را نصب کرده‌اند. در هر دو نمودار، آی او اس یازده، ۱۲ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده و سهم باقی‌مانده نیز به ورژن دهم و نسخه‌های قبل از آن اختصاص یافته است.

‏آی او اس ۱۲ روی ۴ گوشی از هر ۵ دیوایس اپل نصب شده است

طبق اعلام 9to5Mac آخرین باری که اپل این آمار را در روز یکم ژانویه منتشر کرده بود، ۷۵ درصد از تمام دیوایس‌های آی او اس بر روی ورژن ۱۲ قرار داشتند و ۷۸ درصد از تمام دیوایس‌هایی که در چهار سال گذشته عرضه شده بودند نیز به این ورژن مجهز شده بودند.

همچنین بخش بزرگی از این درصد کم از کاربران که هنوز به جدیدترین ورژن از پلتفرم موبایل اپل مهاجرت نکرده‌اند نیز مربوط به دیوایس‌هایی می‌شود که دیگر توسط اپل برای دریافت به‌روز‌رسانی‌های جدید پشتیبانی نمی‌شوند.