مکالمه های بین الملل

سرویس مکالمه های بین الملل در سال 98 به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت سرویس مکالمه های بین الملل در سال 98 به بخش خصوصی واگذار می‌شود وشرکت زیرساخت فقط واسطه‌ای برای عبور ترافیک خواهد بود.

صادق عباسی شاهکوه، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد از شهریورماه سال 96 برای آزادسازی تلفن بین‌الملل و واگذاری آن به بخش خصوصی برنامه‌ریزی‌ها لازم انجام شده است و طرح آن در دستور کار قرار گرفت. هرچند خدمات مکالمه های بین الملل در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار دارد و اگر بخواهیم بر اساس ضوابط و شرایطی که تعیین شده است، آن را به اپراتورهای بخش خصوصی واگذار کنیم، اقدام آسانی نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت زیرساخت عنوان کرد ترافیک بین الملل با نرخ ارز ارتباط مستقیمی دارد و هزینه ارزی جزو هزینه‌های اصلی این خدمات محسوب می‌شود، به همین دلیل برای تعیین شرایط و ضوابط واگذاری ترافیک بین الملل به بخش خصوصی به زمان بیشتری نیاز خواهیم داشت. در همین راستا مجددا تدوین مقررات واگذاری تلفن بین الملل را در دستور کار قرار دادیم و طرح آن را به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده‌ایم. همچنین قرار شد در خصوص این موضوع از اپراتورها نیز نظرخواهی شود و سرانجام با در نظر گرفتن نظرات آن‌ها، پروانه فعالیت اپراتورهای تلفن بین الملل نهایی و در سال 98 واگذار می‌شود.

مکالمه های بین الملل

واگذاری مکالمه های بین الملل به بخش‌های خصوصی

صادق عباسی شاهکوه در ادامه عنوان کرد هدفمان این است که مسئولیت ارائه خدمات مکالمه های بین الملل را از شرکت ارتباطات زیرساخت برداشته و به بخش‌های خصوصی واگذار کنیم. البته قسمتی از این فرایند همواره در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت باقی خواهد ماند؛ زیرا بر اساس قانون ترافیک ارتباطات باید به شرکت زیرساخت تحویل داده شود و سپس از شبکه زیرساخت به بین‌الملل تحویل شود. به طور کلی وظایف شرکت ارتباطات زیرساخت برای مدیریت پروژه‌های مربوط به ارتباطات صوتی ایران و خارج کاهش پیدا می‌کند.

مکالمه های بین الملل

مدیرعامل شرکت زیرساخت در ادامه بیان کرد اپراتورها از لحاظ قیمت با هم به توافق می‌رسند و خدمات ارائه می‌دهند، اما شرکت زیرساخت فقط واسطه‌ای برای عبور ترافیک خواهد بود. همچنین تمامی اپراتورهایی که مجوز ارائه خدمات تلفن را در اختیار دارند، می‌توانند مجوز ارائه مکالمه های بین الملل را دریافت کنند. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد:

اپراتورهای ارائه دهنده خدمات تلفن بین الملل می‌توانند با ایجاد فضای رقابتی در تعامل با کریرهای خارجی، کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تری را برای ارائه مکالمات بین الملل در اختیار کاربران قرار دهند و سرویس‌دهی بهتری به کاربران داشته باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. اصلاح می شود “سرویس مکالمه های بین الملل در سال 98 به فرزندان مسئولین و ژن های خوب واگذار می‌شود”

    باید گریست

    با سپاس

  2. ینی دیکه شنود نمینشن؟؟؟ یا میشن میخان بندازن گردن خصوصی ها

  3. خب بخش خصوصی کجاش؟؟؟