زد تی ای بلید وی ۱۰

نگاه نزدیک به گوشی زد تی ای بلید وی ۱۰ از نمایشگاه MWC 2019

زد تی ای بلید وی ۱۰ (ZTE Blade V10) را می‌توان یکی از جذاب‌ترین گوشی های به نمایش درآمده در کنگره جهانی موبایل توصیف کرد. این دستگاه دارای طراحی زیبا، سخت افزار قابل قبول و احتمالا قیمت مناسبی است. در نگاه نزدیک به ZTE بلید وی 10 با ما همراه باشید.

از طراحی گوشی آغاز می‌کنیم که یکی از نقاط قوت آن است. در بالای صفحه نمایش 6.3 اینچی و فول اچ دی پلاس دستگاه، یک ناچ قطره‌ای کوچک دیده می‌شود و از دو سمت، حاشیه بسیار باریکی دارد. البته جا داشت که حاشیه بخش پایینی آن نیز، اندکی باریک‌تر باشد. حالت براق قاب پشتی دستگاه، زیبایی خاصی به آن بخشیده است. حسگر اثر انگشت نیز در پنل پشتی قرار دارد. در مجموع باید گفت که زد تی ای بلید وی ۱۰ یک گوشی خوش دست و سبک وزن است.

قدرت پردازش گوشی، از تراشه هلیو P70 مدیاتک تامین می‌شود و 3 یا 4 گیگ حافظه رم و 32 یا 64 گیگ حافظه داخلی هم آن را همراهی می‌کنند. دوربین دوگانه زد تی ای Blade V10 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق‌سنجی (برای اِعمال افکت بوکه) تشکیل شده است. در جلو نیز یک دوربین 32 مگاپیکسلی قرار دارد تا تصاویر سلفی با حداکثر شفافیت ثبت شوند.

شاید یکی از ویژگی‌های نه چندان امیدوارکننده این گوشی، سایز باتری آن باشد که تنها 3200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. البته پشتیبانی از NFC را نیز باید به ویژگی‌های مثبت دستگاه اضافه کنیم.

هرچند که زد تی ای بلید وی ۱۰ با پرچمداران امروزی بازار موبایل فاصله‌ی بسیار دارد؛ اما محصول جالبی است که در صورت قیمت‌گذاری مناسب از سوی کمپانی سازنده، می‌تواند به برگ برنده‌ای در بازار محصولات اقتصادی و میان رده تبدیل شود.