رستوران‌های وای‌فای دار کوالالامپور

بر اساس قانون جدیدی که در بلاروس تصویب شده است، اشخاص یا شرکت‌ها (به خصوص اگر فعالیت اقتصادی داشته باشند)، باید تنها از سایت‌هایی استفاده کنند که میزبانی آنها در داخل کشور باشد، آنها باید همین مسئله را در مورد سرویس‌های ایمیل هم رعایت کنند.
مقامات مالیاتی، پلیس و پلیس مخفی وظیفه دارند، این قانون را که از شش ژانویه اجرایی خواهد شد، پیگیری کنند. کسانی که از این قانون تخطی کنند و از سایت‌ها خارجی بازدید کنند یا از آنها استفاده کنند، با جریمه‌های مالی تا ۱۲۵ دلار مواجه خواهند شد.
در ضمن کافی‌نت‌ها هم موظف شده‌اند که بر حسن اجرای این قانون نظارت داشته باشند و چنانچه آنها فعالیت‌های کاربران خاطی را ثبت، ضبط و گزارش نکنند، ممکن است کارشان تعطیل شود. اشخاص هم وظیفه دارند که در خانه‌هایشان مواظب نحوه استفاده افراد دیگر از کامپیوترهایشان باشند.
اما درست در همین زمان در مالزی قانونی تصویب شده است که سمت و سویی کاملا متفاوت با قانون بالا را در پیش گرفته است. بر اساس این قانون، کلیه رستوران‌های کولالامپور (بزرگ‌ترین شهر مالزی) موظف هستند که اینترنت وای فای داشته باشند و این مسئله در هنگام گرفتن جواز کار یا تمدید آن لحاظ خواهد شد.
قانون جدید از آوریل ۲۰۱۲ اجرایی خواهد شد و کافه‌ها و بارها و کلاب‌ها هم شامل آن خواهند بود.
تا سال ۲۰۰۸، ۱۵۰۰ منطقه تحت پوشش اینترنت وای فای رایگان بود و قانون جدید می‌کوشد که میزان دسترسی به اینترنت وای فای را در سطح شهر بیشتر کند.
گرچه این قانون جدید شاید در مقابل «وای فای»‌ای که برای شهروندان سئول در حال فراهم شدن است یا اینترنت ۴G که تا یکی دو سال دیگر در اختیار ساکنان شهر بارسلونا قرار می‌گیرد، چیز زیادی نباشد، اما نشان از عزم و بینشی دارد که توسعه را ممکن می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*