بیوک ایران

نگاهی به بیوک ایران ، چکاوک آمریکا

گذر زمان همیشه با تغییر و تحولات زیادی همراه است. شاید کمتر کسی باور کند که خودروهای برند بیوک که یکی از اعضای خانواده جنرال موتورز هستند و زمانی در ایران تولید می‌شدند. خودروهایی که در دهه 60 صدرنشین و سکان‌دار بازار خودروی ایران بودند.

هنوز هم طراحی منحصربه‌فرد این خودروها باعث می‌شود که در ساخت فیلم‌های دهه 60 از آنها بهره گرفته شود. تعدادی از این خودروهای شگفت‌انگیز هنوز هم در نمایشگاه‌ها و همین‌طور داخل شهرها دیده می‌شود. اما چه چیزی باعث شد بیوک ایرانی تا به این حد محبوب و ماندگار باشد؟ ویژگی‌های ساختاری این خودرو با سایر هم‌نسل‌هایش چه تفاوتی داشت؟

تاریخچه‎ای کوتاه از بیوک

بیوک یکی از شرکت‌های خودروسازی بسیار قدرتمند جهان است که فعالیت خود را از سال 1903 شروع نمود. این شرکت که توسط بیوئیک اسکاتلندی راه‌اندازی شد، بعدها به یکی از زیر مجموعه‌های جنرال موتورز تبدیل گشت. در همان سال‌ها ایران توانست نظر آمریکا را جلب نماید و دقیقاً در بازه زمانی بین سال‌های 1975 تا 1979 توانست خط تولید این خودرو را بزند.

ایران جزو کشورهایی بود که در بازه زمانی خاصی توانست با آمریکا درزمینه تولید خودرو متحد شود. بیوک محصول مشترکی بود که در دهه 60 در میان ایرانیان بسیار محبوب بود. این خودرو ساختاری اسپرت داشت و بیشتر در گروه خودروهای خانوادگی جای می‌گرفت. هنوز هم بعد از گذر بیش از 3 دهه از تولید این خودرو بازهم جوانان زیادی مشتاق خرید خودروهای بیوک هستند.

بیوک ایران

معرفی ویژگی‎های بیوک ایران

از جمله ویژگی‎های این خودروی برازنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‎های ظاهری بیوک ایران

خودروی بیوک ایران یکی از زیباترین طرح‌های ظاهری در زمان خود را داشت. اگرچه جزو خودروهای طویل به شمار می‌آمد که اکنون چندان طرفدار ندارد ، اما ازآنجاکه ازلحاظ ظاهری از تمام هم‎نسل‎های نسل‌های خود بهتر بود، توانسته بود دل افراد زیادی را به‌دست بیاورد. این خودرو ارتفاع زیادی نداشت اما بسیار جادار بود و بسیار لوکس به نظر می‌رسید.

بیوک ایران

امکانات داخلی خودرو بیوک

بیوک ایران بسیاری از قابلیت‌های بیوک‌های اولیه این کمپانی بزرگ را داشت. شیشه‌بالابر برقی که به‌صورت دستی هم تنظیم می‌شود، دنده دستی و اتوماتیک که راندن خودرو را آسان می‌نماید، صندلی‌های بسیار راحت، فرمان بسیار خوش‌دست و بسیاری از آپشن‎های های جذاب دیگر را به همراه دارد.

قابلیت‎های فنی بیوک ایران

تمام خودروهای بیوک ایران دارای موتورهای 5.7 لیتری هستند که می‌توانند قدرت 170 اسب بخار را با خود یدک بکشند. گشتاور این خودروها 350 نیوتون متر است که در میان هم‌نسل‎های آن بسیارکم نظیر می‌باشد. وزن خودرو حدود 1700 کیلوگرم است که به نسبت خودروهای دیگر بسیار سبک است. جلوبندی این خودرو بسیار قدیمی است اما برای جاده‌های آن زمان ایران مناسب بود.

خرید و فروش بیوک ایران

خریدوفروش بیوک در ایران در دهه‌های گذشته بسیار انجام می‌شد. در دهه‌های 60 این خودرو جزو لوکس‌ترین خودروهایی بود که فقط ثروتمندان و افراد قشر بالای جامعه توان خرید آن را داشتند. بااین‌حال اگرچه زمان زیادی از تولید این خودرو گذشته است بازهم افراد زیادی آن را در خیابان‌های ایران می‌رانند. دلیل اصلی خریدوفروش این خودرو بعد از دهه‌ها، ساختار خاص خودرو می‌باشد که نوستالژی‌های دهه 60 را روایت می‌کند. حتی جوانان زیادی جهت خرید این خودرو اقدام می‌کنند. اگر در میان سایت‌های اینترنتی گذری داشته باشید نمونه‌هایی از بیوک B3 که یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های بیوک ایرانی است قابل‌خرید است.

قیمت بیوک ایران

قیمت‌گذاری بیوک هم مشابه تمام خودروهای دیگر با توجه به معیارهایی همچون سالم بودن موتور خودرو، عمر خودرو، کارکرد آن، داشتن بیمه خودرو، سالم بودن لاستیک‌ها، بدون خط و خش بودن ماشین، رنگ‌بندی بدنه ماشین و عوامل بسیار زیاد دیگر صورت می‌گیرد. نسل جدید این خودرو سال‌ها است که در داخل ایران تولید نشده و قیمت بیوک ایران در نسخه‌های قدیمی‌تر با مبلغ میانگین 20 تا 40 میلیون تومان عرضه می‌شوند. در کل این خودرو به دلیل قدرت موتور و طراحی خاص بدنه‌ای که دارد در میان برخی از ایرانیان محبوب است و همین مسئله باعث می‌شود که قیمت‌گذاری و خریدوفروش بیوک ایرانی تحت شرایط خاصی صورت بگیرد.

پایان رپورتاژ آگهی /.