پورشه باکستر

اگر به دنبال پورشه باکستر کارکرده هستید، این مطلب را از دست ندهید

اگر به سایت دیوار یا به بازار خریدوفروش پورشه در ایران سری بزنید، بدون شک شانس شما برای خرید مدل کار کرده پورشه باکستر بسیار بالا خواهد بود. این خودرو با طراحی کلاسیک خود چشم‌های زیادی را به خود خیره نگه می‌دارد و در حقیقت این یکی از جذابیت‌های اصلی این خودرو است.

معمولا خرید و فروش پورشه باکستر به خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد آن از لحاظ شتاب و همچنین ظاهر آن رونق بالایی دارد. این موضوع باعث شد که ما در این مطلب فرایند خرید مدل کارکرده پورشه باکستر را بررسی کنیم و به معرفی نقاط قوت و ضعف آن بپردازیم.

ویژگی‌ها و مشخصات فنی پورشه باکستر

وقتی که به فکر خرید مدل کار کرده پورشه باکستر هستید، لازم است که در مورد ویژگی‌های موتوری و مشخصات فنی آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این خودروی کلاسیک و جذاب از یک موتور 2.9 لیتری استفاده می‌شود. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت ۲۵۵ اسب بخار برای خودرو فراهم کند. موتور خودرو از نوع ۶ سیلندر تخت است که قدرت آن با استفاده از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی انتقال داده می‌شود. در ضمن در سیستم حرکتی خودرو از یک سیستم انتقال اتوماتیک دو کلاچه استفاده شده است.

یکی دیگر از مواردی که در خرید پورشه باکستر کارکرده باید به آن توجه داشته باشید این است که حداکثر گشتاور آن ۲۹۰ نیوتن‌متر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه است. این موضوع باعث می‌شود که حداکثر سرعت خودرو ۲۶۰ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 5.8 ثانیه باشد. در پورشه باکستر مدل ۲۰۱۰ از یک مخزن سوخت ۶۵ لیتری استفاده شده است و مصرف ترکیبی خودرو حدود 9.1 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود.

نقاط قوت مدل کارکرده پورشه باکستر

زمانی که از فاصله دور به پورشه باکستر مدل ۲۰۱۰ نگاه می‌کنید، باید اعتراف کنیم که ظاهر کلاسیک آن بهترین نقطه قوت آن محسوب می‌شود. این موضوع باعث شده که قیمت پورشه باکستر تا حدود زیادی تحت تأثیر ظاهر منحصر به فرد آن قرار گیرد. اگر به امکانات رفاهی قابل قبول خودرو توجه کنید در آن از سیستم‌های امنیتی ریموت کنترل و ایموبیلایزر، سیستم تهویه مطبوع کنترل اتوماتیک، نمایشگر لمسی و همچنین صندلی‌های برقی استفاده شده است.

در مشخصات فنی پورشه باکستر به شتاب بالای آن اشاره کردیم. این شتاب برای عاشقان سرعت و کسانی که می‌خواهند در جاده ماشین خود را به رخ بکشند یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود. البته این شتاب و سرعت بالا می‌تواند به دلیل گیربکس کاملاً هماهنگ و کوپل با موتور خودرو باشد. اگر متوجه شوید که همزمان با این شدت بالا از یک سیستم ترمز پایداری دیسکی خنک شونده به صورت ABS و ASR استفاده می‌شود، یعنی با اعتماد بالاتری با این خودرو رانندگی خواهید کرد.

پورشه باکستر

نقاط ضعف مدل کارکرده پورشه باکستر

به‎طور‎کلی در بررسی و در جریان خرید مدل کار کرده پورشه باکستر موارد مختلفی است که حتماً باید به آن توجه کنید. یکی از بزرگترین ایراداتی که به این خودرو وارد است و در حقیقت شامل همه خودروهای پورشه می‌شود، هزینه نگهداری بسیار بالا و قیمت بالای قطعات خودرو است. این یعنی شما یک خودروی کارکرده دارید که برای تعویض قطعات آن یا نگهداری آن متحمل هزینه بالایی خواهید شد.

اگرچه قیمت پورشه باکستر در بازار چندان بالا نیست، اما در هر صورت فضای محدود سرنشینان عقب و همچنین نفوذ صدا به داخل کابین در سرعتهای بالا از ایرادات دیگری است که به مدل کارکرده این پورشه زیبا وارد است. از طرف دیگر به عنوان راننده و سرنشین این خودرو نباید انتظار بالایی از سیستم صوتی داشته باشید که طبیعتاً زمانی که سرعت خودرو بالاتر می‌رود، این موضوع بیشتر آزار‎دهنده است.

خرید و فروش پورشه باکستر به صورت کارکرده در بازار ایران رواج زیادی دارند و در سایت دیوار هم می‌توانید نمونه‌های مختلفی از این خودروها را پیدا کنید. قیمت پورشه باکستر به صورت کارکرده مربوط به سال ۲۰۱۰ در یک نمونه ۵۹۸ میلیون گذاشته شده است. این در حالی است که مدل ۲۰۱۱ آن با ۶۵۰ میلیون تومان یک مدل دیگر آن با ۶۱۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد که برای حضور در این بازار باید مبلغ بسیار بالاتری نسبت به خودروهای ایرانی در نظر بگیرید.

پایان رپورتاژ آگهی /.