گزارش جدید نشان می‌دهد تمرکز اپل از روی آیفون برداشته شده است

گزارش جدید نشان می‌دهد تمرکز اپل از روی آیفون برداشته شده است

دیگر بر کسی پوشیده نیست که آیفون ‌های اپل در زمینه فروش رقابت را به غول‌های اندرویدی واگذار کرده‌اند و اپل مشکلاتی جدی برای رشد فروش اسمارت فون های خود داشته است. حالا طبق گزارش جدید این موضوع تایید می‌شود که تمرکز اپل دیگر بر روی گوشی‌ های هوشمند خود نیست.

با توجه به کاهش فروش آیفون های اپل در طول ماه‌ها و سال‌های گذشته به نظر می‌رسد که محصول بعدی این کمپانی کوپرتینویی که قرار است روانه بازار شود، عینک های واقعیت افزوده هوشمند خواهند بود. اما حالا طبق گزارش جدیدی که به تازگی منتشر شده است به نظر می‌رسد که سرویس‌ها و امکانات نرم افزاری، حوزه‌ای هستند که بیشترین تمرکز اپل بر روی آن قرار دارد. مدیر عامل اپل تیم کوک، در جریان نشست سهامداران این کمپانی که روز جمعه برگزار شده است اعلام کرده که اپل در مسیر رسیدن به هدف درآمد ۵۰ میلیارد دلاری در بخش سرویس‌های نرم افزاری خود تا سال ۲۰۲۰ قرار دارد.

جالب است بدانید که این بخش در سال ۲۰۱۶ موفق به کسب درامد ۲۵ میلیارد دلار شده بود و حالا به نظر می‌رسد که اپل به دنبال دو برابر کردن آن رقم است. طبق خبرگزاری MacRumors از سال ۲۰۱۶ تا سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ تمرکز اپل در زمینه استخدام نیروهای جدید بر روی بخش مهندسی سخت افزار بوده است. در اواخر آن دوره‌ی زمانی، اپل موقعیت‌های شغلی بیشتری در زمینه نرم افزار در کمپانی خود ایجاد کرده است و حالا با نزدیک شدن به پایان ماه فوریه ۲۰۱۹ به نظر می‌رسد که مهندسی نرم افزار بار دیگر به تمرکز اصلی اپل در زمینه استخدام نیروهای جدید تبدیل شده است.

گزارش جدید نشان می‌دهد تمرکز اپل از روی آیفون برداشته شده است

با توجه به برخورداری پایگاه کاربری ۹۰۰ میلیون آیفون فعال در سراسر جهان منطقی به نظر می‌رسد که اپل به دنبال کسب درآمد بیشتر از کاربرانی باشد که همین حالا هم یک آیفون خریده‌اند و نیاز به خدمات نرم افزاری بیشتری دارند. حالا سرویس‌های نظیر اپ استور اپل پی، AppleCare، سرویس موسیقی اپل موزیک، آیتونز و غیره در راس توجه اپل قرار دارد و با استخدام نیروهای جدید اهالی کوپرتینو می‌خواهند درآمد فعال‌تری از این بخش‌ها به دست آورند.

اپل برای کسب درآمد بیشتر قصد دارد سرویس‌های مبتنی بر حق عضویت بیشتری را اضافه کند. به نظر می‌رسد که آنها برنامه دارند یک سرویس مبتنی بر حق عضویت برای اپلیکیشن اپل نیوز را که شامل سرویس مجله Texture که اپل سال گذشته خریداری کرد می‌شود، راه اندازی کند. احتمالا در نشست خبری بعدی اپل که در روز بیست و پنجم مارس (۵ فروردین ۹۸) قرار است برگزار شود از این سرویس رونمایی خواهد شد. همچنین اهالی کوپرتینو احتمال دارد که یک سرویس استریم ویدیو مشابه نت فلیکس برای رقابت در بخش سرگرمی راه‌اندازی کنند.

در حال حاضر بخش سرویس‌های نرم افزاری دومین سهم بزرگ از درآمدهای اپل را در اختیار دارد و البته سودده‌ترین بخش کمپانی نیز همین قسمت محسوب می‌شود.