چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

برندگان چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران مشخص شدند

مراسم پایانی چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران در روز دوشنبه 13 اسفند 97 با اعلام اسامی برگزیدگان برگزار شد. این مسابقات توسط آکادمی مهندسی سامسونگ و با همکاری سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور اجرا شد.

رضا باجولوند، معاون سازمان فنی حرفه‌ای کشور در این مراسم گفت «یکی از کارهای خوب سامسونگ و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برگزاری چهار دوره مسابقات المپیاد تکنسین ها است که یک رویداد ملی بوده و از نظم خوبی داشته است. این مسابقات از رویداد جهانی برگرفته شده و کیفیت بالایی داشته است.» معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ادامه داد «کیفیت برگزاری این رویداد امسال از سال‌های گذشته بسیار بهتر شده و با مذاکراتی که با مدیران ارشد سامسونگ داشتیم، قرار است در دوره‌های بعد شاهد کیفیت جهانی باشیم.» وی افزود: «شرکت‌کنندگان در این مسابقات مهارت‌های خود را محک می‌زنند و ما می‌توانیم نیروهای ماهر را به بازار کار معرفی کنیم. با 4 سال تجربه باید به سمت حضور در مسابقات جهانی برویم و تیم ملی صنعت را در این مسابقات ببینیم.»

چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

رضا باجولوند

مروری بر رویداد چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

وحید نجفی، مدیرعامل سام‌ سرویس در این مراسم گفت «ما در سام سرویس تعداد مجموعه ستاد به مجموعه صف یک به 200 است؛ یعنی به ازای هر 200 تکنسین یک نفر پشتیبان وجود دارد. سازمان‌های دانشگاهی بخش ستادی و پشتیبانی بازار کار را پرورش می‌دهد، اما سازمان فنی و حرفه‌ای و خود شرکت‌ها بخش صف و اجرایی بازار کار را پرورش می‌دهند که در کشور ما از موازنه برخوردار نیستند و بسیار ناهمگونند.»

چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

وحید نجفی

مدیرعامل سام سرویس در ادامه افزود:

مدل کاربردی جدید بین سازمان‌های توانمندساز و کسب‌وکارهایی که از این نیروها استفاده می‌کنند، باید تشکیل شود و ارتباطی بین این دو بخش شکل بگیرد. تکنسین‌ها بزرگترین مهارت‌شان مهارت فنی است اما به خاطر خدمات خانگی که باید ارائه دهند باید مهرات رفتاری را آموزش ببینند.».

نجفی در مورد استفاده از شرکت‌کنندگان این المپیاد گفت: «ما می‌توانیم از این جامعه بزرگی که تشکیل داده‌ایم، افراد را رتبه‌بندی کنیم و بتوانیم آنها را در کسب‌وکارهای مختص به خودشان در شرکت‌ها، برندها و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ استفاده کنیم. این می‌تواند راهی برای معرفی این افراد به بازار کسب‌وکار باشد.» مدیرعامل سام سرویس افزود: «در این دوره نقش اتحادیه‌ها پررنگ‌تر از قبل بود که مشارکت را بیشتر و کار را فنی‌تر از قبل کرد.» نجفی گفت: «خیلی از برندها از ایران رفتند اما سامسونگ در کنار ما ماندن است. برندی که در میان کل برندهای جهانی از همه صنعت‌ها رتبه ششم را دارد.»

سامسونگ الکترونیکس 50 ساله شد

فرهاد هجرت، مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ در ایران در مراسم پایانی چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران گفت: «سامسونگ الکترونیکس 50 ساله شده است. این شرکت در سال 1969 با تولید اولین محصول خود یعنی تلویزیون پا به بازار گذاشت. هم‌اکنون روی 80 درصد موبایل‌های دنیا چیپست سامسونگ قرار دارد. اولین گوشی تاشو در دنیا را چند وقت پیش با نام سامسونگ فولد به بازار ارائه دادیم.» مدیر ارشد بازاریابی سامسونگ اعلام کرد: «در سال 2014، کتابخانه‌های گویا و مرکز آکادمی مهندسی سامسونگ در ایران تاسیس شدند. در آکادمی سامسونگ در ایران 100 دوره برگزار شده، 2000 نفر آموزش دیده‌اند و 47 ماه فعالیت داشته است.»

چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

فرهاد هجرت

فرهاد هجرت افزود: «در سال 2015 کمپین من را ببین، در سال 2016 یادگاری تو به زمین و کمپین کوله رنگی، در سال 2017 استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای به جای پلاستیکی، کوله‌پشتی، راه‌اندازی مرکز سامسونگ-امیرکبیر، پنجره کره‌جنوبی، مراسم مشعل‌داران المپیک زمستانی و اجرای روزجهانی پاکسازی جنگل از مسئولیت‌های اجتماعی سامسونگ در کنار آکادمی سامسونگ در ایران بوده است.»

وی اعلام کرد: «در این دوره از المپیاد تکنسین‌ها 1959 تکنسین ایرانی شرکت کردند که 27 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتیم. ابتدا آزمون کتبی برگزار شد تا 40 نفر به دو روز آزمون عملی رسیدند.» هجرت گفت: »امسال کسانی که مهارتی می‌توانند در کمپین #ماهرهستم آکادمی سامسونگ در اینستاگرام شرکت کنند تا سه نفر از 10 نفر منتخب پس از عید برنده گوشی A6 سامسونگ شوند.»

اسامی برندگان چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

  • به نفرات اول تا سوم هر رشنه به ترتیب 30، 20 و 10 میلیون تومان جایزه نقدی اختصاص یافت.
عنواننفر اولنفر دومنفر سوم
نفرات برتر بخش صوتی و تصویریسام کاظمیبابک رضاقوچانیداوود پورپرویز
نفرات برتر بخش موبایل و تبلتمحمد علی منوچهریانمجتبی بی‌اذیتداوود قدیریان
نفرات برتر بخش لوازم خانگیمحسن حسن آبادیکیوان عبدالله‌زادهمحمودرضا برومند علیپور
نفرات برتر بخش تهیویه مطبوعمجتبی صادقیان مهرمهدی حسام بجستانیمهرداد امام دوست

تصاویری از چهارمین دوره المپیاد تکنسین های ایران

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. امید وارم بیشتر پیشرفت کنن