نمایشگر گوشی منعطف اپل به قابلیت گرمایش خودکار مجهز می‌شود

نمایشگر گوشی منعطف اپل به قابلیت گرمایش خودکار مجهز می‌شود

قطعا با ورود سامسونگ و هواوی به بازار گوشی ‌های قابل انعطاف شکی وجود ندارد که اپل نیز به زودی به جمع آنها ملحق خواهد شد و حالا به تازگی اطلاعاتی از گوشی قابل انعطاف اپل منتشر شده که نشان می‌دهد آیفون تاشو به یک سیستم گرمایش خودکار مجهز خواهد شد.

طبق گزارش‌ها و شایعاتی که پیرامون اهالی کوپرتینو وجود دارد, اپل در حال همکاری مستقیم با ال جی دیسپلی است تا یک گوشی قابل انعطاف را توسعه داده و طراحی کند. حالا جدیدترین پتنت منتشر شده است نشان می‌دهد که این کمپانی به دنبال افزایش مقاومت دیوایس در شرایط مختلف است. البته قطعا این پتنت نیز مانند طرح‌های تئوری دیگر ممکن است هیچ‌گاه به مرحله تولید و عرضه نرسد، اما به هر حال پتنت جدید این کمپانی که در اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا به ثبت رسیده است، یک محصول الکترونیکی با نمایشگر قابل انعطاف نام دارد و نشان می‌دهد که اپل به دنبال توسعه یک نمایشگر منعطف با قابلیت گرمایش خودکار است تا در شرایط آب و هوای بسیار سر،د خطر شکستن آن را تهدید نکند.

احتمالا اپل یک سنسور مخصوص اندازه‌گیری دما را به گوشی قابل انعطاف خود اضافه خواهد کرد تا هنگام کاهش بسیار شدید دما، بدنه گوشی به دلیل سرمای بیش از حد ترک برندارد و نمایشگر منعطف از کار نیافتد. البته تعیین این که اپل چه زمانی می ‌واهد یک گوشی قابل انعطاف را وارد بازار کند بسیار دشوار است، اما یکی از تحلیل‌گران Bank of America یعنی مریل لینچ (Merrill Lynch)، اعلام کرده که اپل احتمالا تا قبل از سال ۲۰۲۰ وارد این حوزه نخواهد شد.

نمایشگر گوشی منعطف اپل به قابلیت گرمایش خودکار مجهز می‌شود

اپل نمی‌خواهد از دیگر بازیگران حوزه گوشی های منعطف عقب بماند

هفته گذشته بود که هواوی گوشی قابل انعطاف میت ایکس را در جریان کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۹ در بارسلون اسپانیا رونمایی کرد. در ماه گذشته نیز سامسونگ با رونمایی از گلکسی فولد هزار دلاری، یک گوشی قابل انعطاف با نمایشگری که می‌تواند به یک تبلت ۷.۳ اینچی تبدیل شود را رونمایی کرد. علاوه بر اینها شیائومی، موتورولا، تی سی ال و اوپو نیز به دنبال عرضه گوشی های تاشو قابل انعطاف هستند و جالب است بدانید که پلتفرم موبایل اندروید نیز از گوشی های قابل پشتیبانی می‌کند.

بنابراین اپل اگر نمی‌خواهد از رقبا عقب بماند، بهتر است هرچه سریع‌تر وارد این حوزه شود و البته قیمت تمام شده‌ی محصول در فراگیر شدن آن در میان کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد.