باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

انتشار نتایج تست سرعت شارژ و دوام باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

جدیدترین تست سرعت شارژ و میزان دوام باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس منتشر شد. اکنون می‌توان دید گوشی سامسونگ Galaxy S10 پلاس از نظر عمر باتری و سرعت شارژ، چه چیزی در برابر بهترین‌ها در چنته دارد.

سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس توانست با نمایشگر Dynamic AMOLED خیره‌کننده، بدنه‌ای تمام صفحه با حداقل حاشیه‌های ممکن، دوربین سه گانه قدرتمند و توان سخت افزاری بالا، توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. اما باید دید به دور از پریز برق، تا چه مدت می‌توان از قابلیت‌های بی‌نظیر این گوشی بهره برد. ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس 4100 میلی‌آمپر ساعت است، به همین دلیل انتظارات از آن بالاست.

پیش از بررسی نتایج تست عمر باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس بد نیست بدانید بر اساس تجربه وب سایت Phonearena بعد از دو دو هفته استفاده پیاپی از این گوشی، باتری آن قابل قبول ولی نه شگفت‌آور، خطاب شده است. نسخه‌ قرار داده شده در اختیار این شرکت به منظور بررسی، اگزینوسی بود. با توجه به تفاوت در ساختار تراشه اگزینوس 9820 و اسنپدراگون 855، انتظار داریم تفاوت تقریبا قابل توجهی بین عمر باتری دو نسخه وجود داشته باشد.

عمر باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس می‌تواند حین استفاده مداوم از گوشی به وسیله اجرای برنامه‌های سنگین، یک روز کامل دوام بیاورد. کاربرانی که اپلیکیشن‌های بسیار سنگینی را به طور دائم در طول روز روی گوشی اجرا می‌کنند، ممکن است حین رفتن به رختخواب با ارور Battery Low رو به رو شوند. از نظر ما، دوام باتری خوب به معنی بی‌نیاز ماندن از شارژ برای چند روز است! به همین دلیل خوب یا بد بودن عمر باتری را باید به صورت نسبی، در مقایسه با دیگر گوشی های هوشمند، بیان کرد.

در این تست، یک اسکریپت تحت وب مخصوص به منظور بررسی میزان دوام باتری گوشی، روی تمامی دستگاه‌ها اجرا شد. میزان روشنایی صفحه نمایش‌ها روی 200 نیتس قرار داشت.

باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

دوام باتری 8 ساعته با در نظر گرفتن نمایشگر 6.4 اینچی گوشی قابل قبول است، اما می‌توان به طور واضح دید سایر پرچمداران اخیر سامسونگ و حتی پرچمدار کنونی دنیای آی او اس نیز از نظر دوام باتری وضعیت یکسان یا بهتری نسبت به باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس دارند.

بررسی جدول بالا، شباهتی عجیب را نشان می‌دهد. در تست باتری مدل پلاس پرچمداران سری S سال‌های اخیر سامسونگ، همواره عددی نزدیک به 8 ساعت به دست آمده است. پس باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در مقایسه با مدل‌های مشابه دو سال گذشته، بهبود یا پسرفتی از نظر دوام نداشته است.

شارژر گلکسی اس 10 پلاس

سرعت شارژ باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

علاوه بر دوام، سرعت شارژ باتری نیز در پرچمداران سال‌های اخیر سامسونگ یکسان. به این ترتیب، اگرچه ظرفیت باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس در مقایسه با قبل افزایش چشم‌گیری داشته، اما دوام و سرعت شارژ آن بدون تغییر باقی مانده است.

باتری سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

در جعبه گلکسی اس 10 پلاس، همان شارژر Samsung Adaptive Fast همیشگی به صورت پیش‌فرض قرار دارد. توان خروجی آن 15 وات بوده و باتری را از 0 تا 100 طی یک ساعت و چهل دقیقه شارژ می‌کند. این توان با در نظر گرفتن فناوری‌های شارژ سریع شرکت‌هایی همچون هواوی و وان پلاس، که گوشی را با توان خروجی 40 وات به سرعت شارژ می‌کنند، ضعیف تلقی می‌شود، هر چند هنوز نسبت به برخی رقبا وضعیت بهتری دارد. به عنوان نمونه، هنوز هم برای شارژ شدن صفر تا صد باتری گوشی های آو او اسی، باید تا سفید شدن موهایتان صبوری کنید!