باروری مردها

قدرت باروری مردها به نصف کاهش پیدا کرده است!

قدرت باروری مردها نسبت به چند دهه قبل به شکل چشمگیری کاهش یافته و موضوع به احتمال قوی ناشی از وجود مواد شیمیایی در اطراف انسان، محیط زیست و رژیم غذایی اوست.

قدرت باروری مردها رو به کاهش نهاده است. سیر نزولی به حدیست که دانشمندان را شگفت زده کرده است. این روند نزولی در قدرت باروری مردها به احتمال قوی ناشی از وجود برخی مواد شیمایی در محیط اطراف و غذای انسان است.

دانشمندان پس از انجام یک تحقیق گسترده هشدار داده اند که قدرت باروری مردها به شکل شوکه کننده ای تنزل یافته است. در واقع طی ۸۰ سال گذشته کیفیت اسپرم جنس مذکر در انسان ها بطور میانگین تا ۵۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

این موضوع پژوهشگران را به فکر فرو برد. آنها یقین داشتند که عامل و یا عواملی چنین فاجعه انسانی را منجر شده است، اما نمی توانستند با قطعیت دلیل این فاجعه را عنوان کنند.

جالب اینکه این عارضه شامل سگ های خانگی هم می شود و قدرت باروری آنها هم طی چند دهه گذشته سیر نزولی داشته است. بر همین اساس دانشمندان به این فرض رسیدند که ممکن است این دو موضوع از منشا واحدی سرچشمه گرفته باشند.

کاهش قدرت باروری مردها به دلیل وجود مواد شیمیایی

به نظر می رسد وجود نوعی مواد شیمیایی در غذا و محیط اطراف سگ و انسان عامل این مهم باشد. در واقع دانشمندان در نهایت به دو ماده شیمیایی ساخت بشر رسیدند که می توان آثار آن را در داخل منزل انسان ها و رژیم غذایی آنها یافت و همین مواد شیمیایی به احتمال قوی عامل اصلی از دست رفتن کیفیت باروری مردها و نیز سگ های آنها بوده است.

یکی از این مواد شیمیایی DEHP نام دارد که بطور معمول در فرش، لباس، اسباب بازی و نوشیدنی و غذای انسان یافت می شود. دیگر ماده شیمیایی ساخت بشر PB153 است که در دهه ۶۰ و ۷۰ استفاده از آن بشدت متداول بوده است.

این دو ماده قدرت باروری مردها و سگ های آنها را کاهش داده و از سوی دیگر میزان فروپاشی دی. ان. ای را ارتقا داده است. این مواد شیمیایی با تکه تکه کردن دی. ان. ای و تخریب آن قدرت باروری مردها را کاهش داده است و با توجه به نزدیکی بیش از حد انسان و سگ ها به نظر می رسد این حیوان نیز به اندازه انسان از این مقوله متاثر بوده است.

البته بطور کلی عوامل مختلفی برای کاهش قدرت باروری مردها وجود دارد که به شکل قاتلان خاموش باعث کاهش قدرت اسپرم و باروری مردها می شوند. شاید شنیده باشید کارهایی مثل گذاشتن لپتاپ روی پاها و قرار دادن موبایل در جیب شلوار و تغذیه نامناسب باروری و اسپرم مردان را نابود می کنند.

در واقع برخی از رفتارها و عادات اشتباه انسان می تواند در کاهش قدرت باروری مردها نقش داشته باشد و گواه آن نیز افزایش آمار ناباروری و نازایی در انسان طی سالها اخیر است. چاقی و اضافه وزن، برخی از بیماری های عفونی مانند اوریون و واریکوسل، مصرف مواد مخدر، مصرف سیگار و الکل، بعضی داروها، تماشای بیش از حد تلویزیون، تغذیه نامناسب، سم ها و آفت کش ها، گرمای بیش از حد و موارد دیگر، کیفیت اسپرم مردان را کاهش می دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بهتر….همین الانشم جمعیت این سیاره سه یا چهاربرابراندازه ایی هستش که باید باشه….

  2. وا این حرفا بعیده از شما