محصولات ایران خودرو

5700 دستگاه از محصولات ایران خودرو در مدت 8 روز به بازار عرضه شدند

5700 دستگاه از محصولات ایران خودرو ظرف مدت 8 روز در طرح فروش فوری به بازار عرضه شدند. شرکت ایران خودرو این طرح فروش را با هدف تنظیم بازار و بر اساس فروش 20 درصدی تولیدات روزانه خود انجام داده است.

بر اساس آمار، از ابتدای بهمن ماه تا روز یازدهم اسفند 97 حدود 35 هزار و 405 دستگاه به بازار عرضه شد و همین تعداد خودرو نیز به دست مشتریان رسید. از این رو بسیاری از کارشناسان حوزه صنعت خودرو بر این باورند به دلیل افزایش عرضه محصولات به بازار، قیمت خودرو کاهش پیدا کرده است. این کارشناسان دلیل کمبود خودرو را کاهش تولید به دلیل مشکلات قطعه‌سازان و مسائل تحریم می‌دانند. در همین راستا گروه خودروسازی ایران خودرو که جزو تامین کنندگان اصلی بازار خودرو کشور محسوب می‌شود، کارگروه تخصصی را برای کاهش قیمت و تثبیت قیمت‌ها انجام داد و با عرضه محصولات این خودروساز شاهد کاهش قیمت در بازار هستیم.

افزایش عرضه محصولات ایران خودرو

شرکت ایران خودرو برای کاهش قیمت یا ثابت نگه داشتن قیمت خودرو در بازار آزاد تصمیم گرفت با یک برنامه‌ریزی هدفمند محصولات خود را به بازار عرضه کند. بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خودروسازان داخلی فقط 20 درصد از تولیدات روزانه خود را می‌توانند در قالب فروش فوری به مشتریان عرضه کنند. البته برای عرضه محصولات به مصرف‌کنندگان واقعی، محدودیت‌هایی چون ثبت نام فقط یک دستگاه خودرو به ازای هر کد ملی، عدم ثبت نام در 18 ماه گذشته برای محصولات ایران خودرو و حداقل سن 18 سال در نظر گرفته شده است. بر اساس آمار عرضه محصولات ایران خودرو ظرف مدت 8 روز به حدود 5700 دستگاه رسید و این روند همچنان ادامه دارد.