هواوی پی 30 پرو با یک دوربین پریسکوپ فناوری زوم را به سطح جدیدی می‌برد

هواوی پی 30 پرو با یک دوربین پریسکوپ فناوری زوم را به سطح جدیدی می‌برد

بعد از این که تایید شد هواوی قصد دارد پرچمداران ۲۰۱۹ سری پی ۳۰ خود را در ۲۶ مارس (۶ فروردین ۹۸) در پاریس رونمایی کند، از عبارات زیادی نظیر پیشرو، قدرتمند، دقیق، حرفه‌ای و ویژه برای آن استفاده شد و حالا به نظر می‌رسد که برخورداری از یک دوربین پریسکوپ می‌تواند یکی از قابلیت‌ های مهم دوربین این گوشی ها باشد.

چندی پیش بود که ریچارد یو، مدیر عامل هواوی، با یک روش جدید و انتشار چند عکس، به طور نیمه رسمی تایید کرد که پرچمداران سری پی 30 و به‌خصوص مدل پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro) قرار است به دوربین چهارگانه که تحت همکاری مشترک با لایکا تولید شده، مجهز شوند. حالا کلمنت ونگ (Clement Wong)، نایب رئیس بخش جهانی بازاریابی محصولات هواوی، تایید کرده است که دوربین این گوشی های جدید از یک سیستم پریسکوپ‌مانند با برخورداری از فناوری زوم پیشرفته برخوردار خواهد بود.

قطعا فناوری‌های مربوط به بزرگنمایی بدون افت کیفیت، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مد نظر کاربران در دوربین های موبایل هستند و حالا هواوی P30 پرو علاوه بر یک ترکیب از دوربین‌های معمولی و فوق عریض، به یک سنسور جدید نیز با طراحی منحصر‌به‌فرد مجهز می‌شود که قادر است با بهر‌ه‌گیری از ساختاری شبیه پریسکوپ، فناوری زوم فوق‌العاده قدرتمندی را ارائه دهد. احتمالا می‌دانید که یک سنسور ToF نیز برای تشخیص عمق و فاصله‌ی اشیا به شکل دقیق در کنار کادر دوربین قرار خواهد گرفت تا در مصارفی نظیر واقعیت افزوده، قدرت بسیار بالاتری در اختیار کاربر قرار بگیرد.

هواوی پی 30 پرو با یک دوربین پریسکوپ فناوری زوم را به سطح جدیدی می‌برد

قرار است دوربین پریسکوپی پی سی پرو جایگزین لنز تله‌ فوتویی شود که در حال حاضر بر روی میت ۲۰ پرو و پی ۲۰ پرو وجود دارد. این دوربین ساختاری مربعی‌شکل خواهد داشت و طبق ادعای ونگ، قرار است کاری انجام دهد که که تا به حال توسط کس دیگری انجام نشده است. البته این مقام مدیریتی هواوی جزئیات بیشتری درباره‌ی این سیستم ارائه نکرده است اما احتمالا شاهد به‌کارگیری یک سیستم زوم مکانیکی درون آن خواهیم بود. در ضمن نمی‌دانیم که این بزرگنمایی بدون افت کیفیت تا چه حدی انجام خواهد گرفت، اما با توجه به این که پرچمدار حال حاضر سری پی به زوم اپتیکال ۵ مرحله‌ای مجهز شده است، انتظار داریم که حداقل سیستم زوم ده برابری بدون افت کیفیت در نسل بعدی سری پی قرار بگیرد؛ احتمالا این تصویر از سطح ماه که دارای جزئیاتی باورنکردنی است نیز توسط ریچارد یو و با استفاده از دوربین پی ۳۰ پرو گرفته شده باشد.

قابلیت عکاسی در شب در دوربین پی 30 پرو هواوی ارتقا می‌یابد

هواوی پی 30 پرو با یک دوربین پریسکوپ فناوری زوم را به سطح جدیدی می‌برد

همچنین یک مورد دیگر که در دوربین‌های جدید هواوی ارتقا خواهد یافت، بحث عکاسی در شرایط نوری بسیار کم است. همین حالا هم با میت ۲۰ و ۲۰ پرو می‌توان عکس‌های فوق‌العاده‌ای در طول شب گرفت، اما گویا این برند چینی قصد دارد این سطح را نیز ارتقا دهد. در حال حاضر قابلیت Night Sight در گوشی های گوگل یک ویژگی فوق‌العاده است و حالا گویا با گوشی های جدید پی سی شما قادر خواهید بود حتی با نوری در حد شعله‌ی یک شمع نیز عکس‌‌های باکیفیتی بگیرید. در ضمن این ویژگی قرار است نه تنها از طریق نرم افزار، بلکه از طریق امکانات جدید سخت افزاری نیز مجهز شود تا شاهد سطح جدیدی از عکاسی در نور کم باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تکنولوِی دوسال اخیر مدیون چینی ها هستیم

  2. نو اوری فقط توی این برند قابل مشاهده س