کمپین تامین اعتبار گوشی میزو زیرو مفتضحانه شکست خورد؛ تنها ۲۹ نفر از این ایده حمایت کردند!

کمپین تامین اعتبار میزو زیرو مفتضحانه شکست خورد؛ تنها ۲۹ نفر حمایت کردند!

گوشی میزو زیرو (Meizu Zero) به عنوان اولین اسمارت فون جهان که از هیچگونه پورت فیزیکی، حفره و دکمه فیزیکی بر روی بدنه خود برخوردار نیست، چندی پیش معرفی شد و سران کمپانی تصمیم گرفتند ساخت آن را با جذب سرمایه‌های عمومی آغاز کنند. اما گویا این پروژه با شکست بزرگی مواجه شده است.

پروژه ساخت اولین گوشی بدون حفره و پورت جهان یعنی میزو Zero رو چندی پیش بر روی وب‌سایت جذب سرمایه Indiegogo قرار گرفت اما سازندگان موفق نشدند که به هدف ۱۰۰ هزار دلاری تعیین شده دست پیدا کنند. طبق اخباری که از سوی منابع چینی منتشر شده است، تنها ۲۹ نفر از کاربران این ایده را حمایت کردند که از این میان ۲۴ نفر آنها اسمار تفون جاه‌طلبانه‌ی میزو را پیش خرید کرده بودند! بنابراین حمایت از این پروژه تا قبل از این که مبالغ جمع‌آوری شده به نصف هدف تعیین شده برسد، بر روی درصد ۴۵ متوقف شد تا ساخت این گوشی در حال حاضر در وضعیت مبهمی قرار داشته باشد.

طبق گفته جک ونگ (Jack Wong)، موسس و یکی از اعضای هیئت مدیره میزو، در واقع این جذب سرمایه عمومی تنها با هدف تحقیقات مقدماتی انجام شده است و در واقع این کمپانی هیچ برنامه‌ای نداشته تا محصول را مرحله تولید انبوه برساند! بنابراین طبق ادعای این مدیر، کل پروژه و کمپین جمع‌آوری سرمایه در واقع یک ترفند بازاریابی بوده است تا کمپانی نظر عموم کاربران درباره این محصول را بداند!

سرنوشت تولید گوشی میزو زیرو در هاله‌ای از ابهام!

کمپین تامین اعتبار گوشی میزو زیرو مفتضحانه شکست خورد؛ تنها ۲۹ نفر از این ایده حمایت کردند!

گوشی میزو زیرو ایده ساخت یک گوشی هوشمند بدون هیچ‌گونه دکمه فیزیکی را مطرح کرد و در واقع لبه‌های این دیوایس حساس به فشار هستند تا کاربر با آنها بتواند گوشی را کنترل کند. تنها روش شارژ گوشی نیز شارژ وایرلس است و یک سیم کارت الکترونیکی eSIM درون آن قرار گرفته تا کاربران آن به خشاب سیم‌کارت برای جابه‌جا کردن سیم کارت نیز نیازی نداشته باشند. پیش از این قرار بود که یک نسخه اولیه از این محصول در ماه ژانویه سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شود و حالا با شکست این پروژه، آن دسته از کاربرانی که مبلغ ۲ هزار و ۹۹۹ دلار را در این کمپین برای پیش خرید گوشی میزو زیرو پرداخت کرده بودند، احتمالا به زودی مبالغ خود را باز پس خواهد گرفت.