خرید BMW 528

قبل از خرید BMW 528 با رقبای آن در بازار خودروی ایران آشنا شوید

بی ام و یکی از بهترین و محبوب‌ترین خودروسازی‎های جهان است و از این رو باید آن را با بهترین‌های جهان مقایسه کرد. سری 5 که جدیدا توانسته است عنوان پرفروش‌ترین سری بی ام و را در سال 2018 کسب کند شامل سدان‎های لوکس بازار است که طرفداران بسیار زیادی در بین جوانان ثروتمند ایرانی دارد. در مقابل این سری از بی ام و باید از کلاس E مرسدس بنز نام ببرم که به نوعی رقیب مستقیم سری 5 در بازارهای جهانی و البته ایران است. بعد از سال 2013 تنها مدل‌هایی از دو سری راه به بازار ایران پیدا کرده‌اند که موتور زیر 2.5 لیتر دارند.

خرید BMW 528

در این بین اگر توانایی و قصد خرید بی ام و 528i را داشته باشید بهتر است به یک رقیب جدی یعنی مرسدس بنز E250 نیز فکر کنید. هر دو خودرو جزو بهترین خودروهای دسته سدان‎های لوکس ایران هستند و در بازارهای جهانی نیز مستقیما رودرروی هم قرار می‌گیرند. اگر قصد مقایسه این دو خودرو را داشته باشید تقریبا در همه شرایط هر دو خودرو عملکرد بسیار درخشان و نزدیک به هم دارند که کار را برای انتخاب بین آن‌ها سخت می‌کند. به همین دلیل ما جنگی سخت بین این دو خودرو فوق‎العاده ترتیب داده‌ایم تا برتری‌های هر یک را مشخص کنیم.

خرید BMW 528

بررسی طراحی ظاهری بی ام و 528i و مرسدس بنز E250

ظاهر زیبا و جذاب یکی از اصلی‌ترین عوامل میزان بالای فروش بی ام و 528i است. در مقابل مرسدس بنز E250 نیز یکی از لوکس‌ترین طراحی‌ها را دارد. هر دو خودرو حاصل نسل جدید سری و کلاس خود در سال 2013 هستند و کمترین نقصی در طراحی بدنه و کیفیت ساخت آن‌ها دیده نمی‌شود. هر دو جزو دسته خودروهای لوکس و سدان 4 در بازار هستند و در این دسته به عنوان بهترین خودروهای موجود شناخته می‌شوند. در بخش ظاهری تنها می‌توان گفت بی ام و ظاهری جوان پسندانه‎تر دارد و مرسدس بنز به نوعی بیشتر مناسب افراد بازاری و رسمی‌تر است.

بررسی قوای فنی بی ام و 528i و مرسدس بنز E250

هر دو خودرو دارای پیشرانه‌های قدرتمندی هستند که مناسب با دسته سدان‎های لوکس و انتظارات از این دسته است. مرسدس بنز E250 به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با توان خروجی 211 اسب بخار مجهز شده است. نیروی این موتور به واسطه گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این ترکیب قدرتمند سبب شده است تا شتاب 0 تا 100 خودرو حدود 7.4 ثانیه باشد. مصرف سوخت مرسدس بنز E250 در حدود 6.1 لیتر در 100 کیلومتر به صورت ترکیبی است.

اما در مقابل بی ام به موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو با توان خروجی 245 اسب بخار به همراه گیربکس 8 دنده اتوماتیک مجهز شده است. این ترکیب عملکرد بهتری از مرسدس بنز ارائه می‌کنند و شتاب بی ام و را به کمتر از 6.2 ثانیه رسانده‌اند. به این ترتیب باید گفت با خرید بی ام و 528i صاحب خودرویی سریع‎تر و کمی قدرتمندتر از مرسدس خواهید شد در‎حالی‎که مصرف سوخت ترکیبی آن کاملا مشابه با مرسدس بنز و در حدود 6.1 لیتر است. در مجموع رانندگی با بی ام و بسیار لذت بخش تر خواهد بود و یکی از عواملی که سبب شده است بازار خرید و فروش بی ام و بیشتر مورد علاقه جوانان باشد همین موضوع است.

خرید BMW 528

مقایسه امکانات رفاهی بی ام و 528i در مقابل مرسدس بنز E250

همانطور که گفته شد هر دو خودرو جزو دسته سدان های لوکس بازار هستند و از لحاظ امکانات رفاهی و تکنولوژی‌ها خودرو در بالاترین سطح قرار می‌گیرند. اما اگر بخواهیم سخت گیرانه مقایسه‌ای بین امکانات دو خودرو داشته باشیم شاهد برتری‌های در بخش‌های مختلف برای هر یک خواهیم شد. به طور کلی برتری‌های بنز که در بی ام و وجود ندارد شامل سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، تعلیق هوشمند در نسخه پایه، ایربگ زانویی و جانبی عقب، سنسور پیشگیری از تصادف عقب، صندوق پران هوشمند، چرم برای صندلی‌ها در نسخه پایه، تریم چوب به صورت پایه و سقف پانورما است. به طور کلی می‌توان گفت در داخل خودرو و صندلی‌ها از لحاظ لوکس بودن مرسدس بنز احساس بهتری به شما منتقل خواهد کرد و کمی برتری با این خودرو است.

در مقابل بی ام و از لحاظ داشتن سیستم بازیابی انرژی ترمز و کنترل ترمزها در پیچ، سنسور تشخیص عابر پیاده، مانیتور ردیف عقب در نسخه پایه، دوربین شب، مه شکن عقب و جلو، تهویه اتومات 4 گانه نسبت به مرسدس بنز برتری دارد. همانطور که گفته شد در این بخش باید با فاصله کمی برتری را به مرسدس بنز E250 بدهیم.

قیمت بی ام و 528i مرسدس بنز E250

نسخه 2016 هر دو خودرو در ایران موجود است و می‌توان مقایسه‌ای بین قیمت هر دو خودرو از طریق آگهی‌های فروش سایت دیوار انجام داد. قیمت مرسدس بنز E250 سال 2016 در سایت دیوار حدود 1 میلیارد و 500 تا یک میلیارد 700 میلیون تومان است. در حالی‏که قیمت بی ام و 528i در حدود 1 میلیارد و 350 میلیون تومان است. به این ترتیب اگر قصد خرید بی ام و 528i را داشته باشید باشید می‌توانید با بودجه کمتری یک خودرو لوکس را خریداری کنید.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. بچه مایه ها فقط بخونن

  2. کسی ک اینقدر پول داره براش مهم نیست چی خوبه چی بده