کمری

کدام خودروها توانایی رقابت با تویوتا کمری را دارند؟

تویوتا کمری به عنوان یکی از سدان های محبوب تویوتا است که در بازارهای جهانی همواره حضور قدرتمند داشته است. قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا و امکانات کامل در نسخه‌های جدید سبب شده است که خرید تویوتا کمری به یک انتخاب همیشگی برای خانواده‌های سطح متوسط در سراسر جهان بدل شود. خودرو کم‎هزینه و قدرتمندی که در ایران نیز طرفداران بسیار زیاد دارد و در مدتی که فروش این خودرو در ایران آغاز شده است همواره جزو پرطرفدارترین سدان های متوسط ایران بوده است.

کمری

نسل جدید این خودرو از سال 2018 وارد بازارهای جهانی شده است. این خودرو حالا بسیار زیباتر از قبل و با امکانات بیشتر به جنگ رقبای هم دسته خود که همگی جزو پرفروش‌ترین‌های جهان هستند رفته است. اضافه شدن مدل XEL v6 با امکانات سطح بالا و لوکس به همراه موتور قدرتمند V6 برگ برنده جدید تویوتا کمری در بازارهای جهانی است. قیمت تویوتا کمری در حال حاضر در مدل پایه حدود 22 هزار دلار است که بسیار رقابتی به نظر می‌رسد.

اما کدام خودروها در بازارهای جهانی توانایی رقابت با این سدان خوش ساخت تویوتا را دارند؟ جنرال موتور، فورد و فولکس واگن رقبای سنتی تویوتا هستند که همواره بازار خرید و فروش تویوتا کمری را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار داده‌اند. به این شرکت‌های بزرگ خودروسازی باید رقبای ژاپنی و کره‌ای تویوتا را نیز اضافه کنیم تا با رقابت گرم و داغ در دسته سدان های متوسط بیشتر آشنا شویم. در ادامه به معرفی مهم‌ترین رقبای تویوتا کمری در سطح جهان خواهیم پرداخت.

سوناتا

هیوندا سوناتا

هیوندا سوناتا یکی از قدیمی‌ترین رقبای بازار فروش تویوتا کمری است که در ایران نیز رقابت سختی با تویوتا داشت. این خودرو سدان سایز متوسط در 6 تریم متفاوت و دو مدل هیبریدی به بازار عرضه شده است. موتورهای جدید 2 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر با خروجی 245 اسب بخار تویوتا سوناتا را به رقیب قابل احترامی بدل کرده است.

در مدل‌های پایه این خودرو امکانات خوبی در نظر گرفته شده است و تریم های مختلف با امکانات پایه مانند صندلی برقی با تنظیم 10 حالته و گرم کن و سیستم بلو لینک هیوندا به بازار عرضه می‌شوند. آپشن‎های خوبی نیز برای افرادی که به دنبال خودرو لوکس‌تری هستند نیز در دسترس هستند که هیوندا سوناتا را به انتخاب خوبی تبدیل می‌کنند. قیمت هیوندا سوناتا از 22 هزار دلار در نسخه پایه شروع می‌شود.

اپتیما

کیا اپتیما

دیگر رقیب تویوتا کمری که در ایران نیز حضور دارد کیا اپتیما است که بر روی افزایش قدرت رقابتی خودرو بدون از دست دادن کیفیت تمرکز کرده است. 5 تریم مختلف و با امکانات پایه نظیر نمایشگر 7 اینچی، سیستم اندروی اتو، اپل کارپلی و سیستم مالتی مدیا با 6 بلندگو در نظر گرفته شده است. سنسور نقطه کور، سیستم کمکی تغییر خط و هشدار دهنده عبور از ترافیک جلو نیز به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده‌اند. اگر به دنبال کروز کنترل هوشمند و سیستم‌های رفاهی اضافه هستید نیز می‌توانید بر اساس نیاز خود از بین‌ تریم‎های مختلف یک گزینه را انتخاب کنید.

همچنین اگر تریم‎های اسپرت‎تر را ترجیج می‌دهید می‌توانید به سراغ نسخه SX که به نوعی رقیب تویوتا کمری XSE است بروید و از امکاناتی مانند شیفترهای پشت فرمان، فرمان اسپرت، چراغ‌های ال ای دی داخلی و صندلی‌های اسپرت چرم لذت ببرید. قیمت کیا اپتیما هم در رنج قیمت تویوتا کمری در نسخه پایه قرار دارد و از حدود 22 هزار دلار آغاز می‌شود.

آلتیما

نیسان آلتیما

رقیب ژاپنی تویوتا در این بازه قیمتی نیسان آلتیما است. یک خودرو سدان متوسط دیگر که در 7 تریم مختلف به بازار عرضه شده است. نسخه پایه این خودرو 2.5 S است که دارای امکانات استانداردی مانند سیستم Siri Eyes Free، بلوتوث، استارت دکمه‌ای، فرمان تلسکوپی و کروز کنترل است. نکته جذاب‌تر در التیما وجود سیستم‌های هشدار دهنده سطح بالا و ترمز اضطراری در نسخه پایه است. قیمت نسخه پایه نیسان آلتیما حدود 23 هزار دلار است و این خودرو رقیب جدی برای بازار فروش تویوتا کمری در ژاپن و کشورهای آسیای از جمله ایران محسوب می‌شود.

فورد فیوژن

فورد فیوژن

فورد در حال حاضر رقیب اصلی تویوتا در بازارهای جهانی است و رقابت بسیار نزدیکی بین این خودرو سازی آمریکایی و با تویوتا وجود دارد. فورد فیوژن را نیز باید رقیب اصلی تویوتا برای بازار خرید و فروش تویوتا کمری در آمریکایی شمالی بدانیم. این خودرو زیبا در نسخه پایه S با امکاناتی نظیر استارت دکمه‌ای، فرمان تلسکوپی و سیستم شناسایی صدا قیمتی در حدود 22 هزار دلار دارد. اگر امکانات بیشتری لازم داشته باشید فورد فیوژن نسخه پلاتینیوم با صندلی راننده برقی 10 حالته، سیستم صوتی با 12 اسپیکر، سیستم کمکی پارک خودرو، کروز کنترل و مونروف برقی یک خودرو تقریبا لوکس محسوب می‌شود. این خودرو با طراحی زیبا، عملکرد فنی فوق‎العاده یک رقیب بسیار جدی برای تویوتا در سراسر جهان است.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*