هیوندای سوناتا 2020

هیوندای سوناتا 2020 رسما معرفی شد + مشخصات و امکانات

هیوندای سوناتا 2020 (Hyundai Sonata) به صورت رسمی و پیش از شروع نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 معرفی شد. این خودرو نسبت به مدل‌های قبلی بزرگتر و متفاوت به نظر می‌رسد. در ادامه امکانات و مشخصات محصول جدید هیوندای را بررسی می‌کنیم.

محصول جدید هیوندای پس از انتشار تصاویر جاسوسی مختلف و ماه‌ها انتظار به صورت رسمی منتشر شد. شرکت هیوندای پیش از شروع نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 هشتمین نسل سدان میان‌سایز سوناتا را به صورت رسمی رونمایی کرد. هیوندای سوناتا 2020 نسبت به گذشته از لحاظ ظاهری تغییرات زیادی را تجربه کرده است که البته همانند نسل ششم این خودرو شاهد بدنه‌ای چهار در شبیه کوپه هستیم.

هیوندای سوناتا 2020

بررسی هیوندای سوناتا 2020

خودرو هیوندای سوناتا 2020 نخستین خودرویی است که از زبان طراحی جدید Sensuous Sportiness بهره می‌برد. پیش از این، شرکت هیوندای از این زبان طراحی برای کانسپت  له فیل روگ استفاده کرده بود که سال قبل رونمایی شد.

معاون ارشد مرکز طراحی هیوندای در خصوص محصول جدید این شرکت کره‌ای عنوان کرد:

هیوندای سوناتا 2020 از روحی شبیه به کوپه بهره می‌برد. توازن این خودرو به دلیل برخورداری از اورهنگ کوتاه، خط سقف شیب‌دار و بخش عقبی کوتاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد. بر روی کاپوت این خودرو عناصر کرومی ویژه هیوندای استفاده شده است که نمای خودرو را کشیده‌تر نشان می‌دهد. این خودرو از چراغ‌های LED متعددی بهره می‌برد که آن را بیش از پیش جذاب کرده است. تمامی این ویژگی‌ها نشان می‌دهد که استفاده از زبان طراحی Sensuous Sportiness موفقیت‌آمیز بوده است.

طرحان برای نخستین بار از لامپ‌های نورانی پنهان کانسپت HDC-2 برای ساخت هیوندای سوناتا 2020 استفاده کرده‌اند. این لامپ‌ها در زمانی که خودرو خاموش باشد، به شکل متریال کرومی مشاهده می‌شوند، اما هنگامی که خودرو را روشن کنید، جذابیت این لامپ‌ها نمایان شده و عملکردی همانند دیلایت خواهند داشت. بر اساس اعلام رسمی هیوندای، نسل هشتم سوناتا نسبت به مدل‌های قبلی 30 میلی‌متر از ارتفاع آن کاهش پیدا کرده است و از طرفی به پنهای آن نیز 25 میلی‌متر اضافه شده است. همچنین فاصله بین دو محور خودرو نیز 35 میلی‌متر افزایش پیدا کرده و طول کلی خودرو هم 45 میلی‌متر افزایش یافته است.

هیوندای سوناتا 2020

علاوه بر اینکه طراحان سعی داشتند خودرو هیوندای سوناتا 2020 لوکس‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، کابین را نیز اورهال کرده‌اند. بر اساس ادعای طراحان هیوندای، برای ساخت داخل کابین این خودرو از کابین هواپیماها الهام گرفته شده است. فضای کابین در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و طراحان ارتفاع داشبورد و ورودهای هوا را فشرده کرده‌اند تا داخل کابین در عین لوکس بودن، فضای خوبی را برای سرنشینان فراهم کند.

در داخل کابین هیوندای سوناتا 2020 صفحه نمایش پشت آمپر کاملا دیجیتالی مشاهده می‌شود که حتی از دکمه‌های لمسی برای سیستم اطلاعات سرگرمی استفاده شده است. در مدل‌های قبلی این خودرو از شیفتر برای کنترل گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شد، اما این نسل از دکمه‌ها و طراحی جدیدی برای کنترل گیرکبس بهره می‌برد. بر اساس اعلام هیوندای، این خودرو از کلید دیجیتالی بر پایه گوشی های هوشمند بهره می‌برد؛ در واقع مالکان این خودرو می‌توانند اپلیکیشن موبایلی این خودرو را در گوشی خود نصب کرده و به کمک آن برنامه، هیوندای سوناتا 2020 را روشن کنند. شرکت هیوندای قصد دارد محصول جدید خود را از نیمه دوم سال 2019 به بازار عرضه کند.