هواوی

کارد به استخوان رسید؛ هواوی این مرتبه از دولت آمریکا شکایت کرد!

هواوی به خاطر افزایش فشارها روی این شرکت از سوی دولت آمریکا، از کنگره ایالات متحده شکایت کرد. آمریکا همچنان اصرار دارد دولت چین از طریق تجهیزات مخابراتی Huawei در حال جاسوسی از آن‌ها است.

هواوی به خاطر ممنوعیت‌های صادر شده توسط دولت ایالات متحده آمریکا به منظور جلوگیری از استفاده از تجهیزات مخابراتی این شرکت، شکایتی علیه آن تنظیم کرده است. این اتفاق را می‌توان جدیدترین جنگی دانست که به خاطر تغییر ناگهانی موقعیت هواوی در کشور آمریکا به وقوع پیوسته است. گفتنی است این شرکت چینی در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در دنیا محسوب می‌شود.

در شکایت هواوی، قوانین کنگره آمریکا به منظور جلوگیری از به کار رفتن تجهیزات مخابراتی ساخت این شرکت در شبکه‌های فدرال، مورد اعتراض قرار گرفته است. این اتفاق سبب شده بسیاری از شرکت‌های پیمانکاری که پیشتر برای تامین قطعات مورد نیازشان، از بزرگترین تولیدکننده تجهیزات مخابراتی دنیا خریداری می‌کردند، اکنون به دنبال تامین‌کنندگان دیگری باشند. البته قوانین کنگره آمریکا کلی‌تر بوده و خرید تجهیزات مخابراتی از شرکت‌های چینی را ممنوع اعلام کرده است، اما نام هواوی و زد تی ای درونشان پررنگ شده است! به عبارتی روی عدم استفاده از تجهیزات این دو شرکت، تاکید به مراتب بیشتری وجود دارد.

ادعاهای هواوی درباره کنگره آمریکا

هواوی

به عقیده هواوی، کنگره آمریکا بدون اجرای هر گونه محاکمه یا دادرسی، حکمی برای شرکت‌ها بریده و آن‌ها را از خدماتی منع می‌کند. به همین دلیل یکی از بخش‌های شکایت شرکت علیه کنگره آمریکا، نقض حقوق قانونی آن است. مدیران هواوی جزئیات شکایت‌نامه اخیر شرکت را در جریان برگزاری یک کنفرانس خبری در شهر شنزن چین بیان کردند.

یکی از مدیران طی این کنفرانس خبری اعلام کرد بعد از این که آن‌ها، موفق به آرام کردن نگرانی‌های قانون‌گذاران ایالات متحده آمریکا نشدند، اکنون راهی به جز پیگیری موضوع از طریق دادگاه ندارند. به عقیده مدیران بزرگترین شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی، تحریم هواوی نه تنها بی‌مورد است، بلکه سبب خواهد شد دستگاه‌های اجرایی آمریکا در فرآیند گسترش نسل پنجم شبکه موبایل (5G) در سرتاسر کشور با مشکل مواجه شوند.

هواوی

مقامات آمریکا، این شرکت چینی را به خاطر ترس از برخی تهدیدات امنیتی، هر از چند گاه تحریم کرده‌اند. علت آن‌ها برای این اقدامات، ترس از سو استفاده دولت چین از قدرت هواوی به منظور جاسوسی کردن از دیگر کشورها بوده است. هواوی همواره احتمال بروز چنین اتفاقی را رد کرده و مدعی شده آمریکا هنوز مدرکی برای اثبات ادعاهایش ندارد و صرفا به خاطر یک سری حدس و گمان به این شرکت مظنون است!

شرکت امنیتی روسی Kaspersky Lab، که کاربران عادی آن را به خاطر آنتی ویروس‌‌های بسیار قدرتمندش می‌شناسند، چندی پیش درگیر مسائلی مشابه در ایالات متحده آمریکا بود. کسپراسکای نیز در نهایت شکایت‌نامه‌ای شبیه به هواوی تدوین کرد، اما نتوانست آن را پیش ببرد و به حقوقش دست پیدا کند. اگر هواوی می‌خواهد در دادگاه، غیر قانونی بودن اقدامات کنگره آمریکا را به اثبات برساند، بد نیست از تجربه ناموفق کسپراسکای درس گرفته و اشتباهات آن را تکرار نکند.

برخی عقیده دارند یکی از دلایل مشکل آمریکا با هواوی، قدرت آن در دنیای موبایل است، به طوری که توانسته اپل را به حاشیه براند و جایگاه دوم آن در لیست پرفروش‌ترین گوشی‌سازان را تصاحب کند.

میزان سخت‌گیری‌های آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود. دولت این کشور چندی پیش از دولت کانادا خواست دختر موسس هواوی را به خاطر کمک به دور زدن تحریم‌های ایران به آن‌‌ها تحویل بدهد. با توجه به نسبت مدیر دستگیر شده با موسس شرکت، تنش‌ها از سطح هواوی فراتر رفت و سبب بروز درگیری‌های جدی بین دولت چین و‌ آمریکا شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. درود فراووون به آمریکا واقعا دمت گرم خوب زدى فک این شرکت بنجل ساز چینى رو آوردى پایین!!!
    😀
    😀
    😀

  2. امریکا حقشو کف دتسش میذاره

  3. چ رویی هم داره همه چیو نقض کرده رفته شکایتم کرده