کونیگ زگ جسکو

کونیگزگ جسکو در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد؛ هیولای 1578 اسب بخاری سوئدی

کونیگزگ جسکو (Koenigsegg Jesko) در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شد. این هایپرکار سوئدی از قدرتی معادل 1578 اسب بخار بهره می‌برد. در ادامه مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی می‌کنیم.

کونیگزگ جسکو سرانجام به عنوان جانشین آگرا RS در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 معرفی شد. از آنجایی که جسکو ون کونیگزگ در موفقیت‌های شرکت کونیگزگ نقش مهمی را داشته است، به همین دلیل اسم پدر کریستین کونیگزگ، یعنی جسکو را بر روی این خودرو گذاشتند. این هایپرکار قدرتمند به دلیل برخورداری از موتور 8 سیلندر 5 لیتری توربو اصلاح شده خود می‌تواند به سرعت 482 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین این موتور می‌تواند قدرتی معادل 1578 اسب بخار با سوخت E85 تولید کند.

کونیگ زگ جسکو

بررسی کونیگزگ جسکو

مهندسان کونیگزگ میل‌لنگ 180 درجه‌ای را برای موتور 8 سیلندری این خودرو در نظر گرفته‌اند که 5 کیلوگرم سبک‌تر است و این توانایی را دارد تا دور 8500 بچرخد و قدرت زیادی را تولید کند. برای این خودرو دو توربوشارژر را به صورت مستقیم به کمپرسور الکتریکی کوچک متصل کرده‌اند که هوا را از تاک هوای 20 لیتری به سمت آن‌ها منتقل می‌کند. بر اساس اعلام کونیگزگ، به دلیل چنین قابلیت‌هایی، پاسخ‌دهی توربو به دستورات راننده بهبود پیدا کرده و تاخیر توربو نیز از بین رفته است.

کونیگ زگ جسکو

موتور کونیگزگ جسکو می‌تواند با سوخت بدون سرعت اکتان 95 قدرتی معادل 1262 اسب بخار تولید کند، اما همین موتور با سوخت E85 قادر است قدرت 1578 اسب بخار و گشتاور 1500 نیوتن‌متر را ارائه دهد. حداکثر گشتاور در دورهای 2700 تا 6170 ارائه می‌شود. این خودرو از یک گیربکس 9 سرعته چند کلاچه بهره می‌برد که شرکت کونیگزگ آن را گیربکس سرعت نور نامیده است؛ چراکه در این گیربکس رینگ‌های سنکرونیزه سنتی وجود ندارد و به همین دلیل تعویض دنده با سرعت بسیار زیادی انجام می‌شود.

کونیگ زگ جسکو

گیربکس LST کونیگزگ بر خلاف گیربکس‌های دوکلاچه سایر خودروها، به صورت مستقیم دنده‌ها را عوض می‌کند؛‌ برای مثال این خودرو می‌تواند به صورت مستقیم از دنده 7 به دنده 4 برسد. گیربکس خودرو کونیگزگ جسکو با داشتن 90 کیلوگرم وزن از سایر گیربکس‌های دوکلاچه سبک‌تر است. این خودرو نسبت به آگرا RS فضای بیشتری را در کابین برای سرنشینان فراهم می‌کند؛ چراکه لوله‌ی کربنی این خودرو 40 میلی‌متر طویل‌تر و 22 میلی‌متر قدبلندتر از آگرا RS است. طراحان برای جلوگیری از تغییرات خودرو در هنگام شتاب‌گیری، در قسمت جلو شاسی از دامپر تری پلکس استفاده کرده‌اند.

کونیگ زگ جسکو

قیمت

کونیگزگ جسکو از سبک‌ترین رینگ‌های تاریخ شرکت کونیگزگ بهره می‌برد. رینگ‌های فیبرکربنی 20 اینچی در جلوی خودرو فقط 5.9 کیلوگرم و رینگ‌های 21 اینچی عقب نیز هر یک 7.7 کیلوگرم وزن دارند. این خودرو از اسپلیتر بزرگ جلو و بال عقب طرح بومرنگ استفاده می‌کند که قادر است به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برسد. طراحان برای بدنه از سیستم اتو اسکین استفاده کرده‌اند این توانایی را می‌دهد تا از فعال‌کننده‌های هیدرولیکی کوچک بهره می‌برد و می‌توان عناصر آیرودینامیکی نظیر در‌ها و کاپوت‌ها را کنترل کرد. سیستم اتو اسکین از طریق ریموت قابل کنترل است. قیمت کونیگزگ جسکو 3 میلیون دلار عنوان شده و فقط 125 دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد.

تصاویر کونیگزگ جسکو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*