مدیرعامل اپل

وقتی که دونالد ترامپ مدیرعامل اپل را با اسمی اشتباه خطاب می‌کند!

«تیم کوک» چهره‌ای شناخته شده در دنیای تجارت است. البته هستند افرادی که کاری به عالم تکنولوژی و کامپیوتر ندارند؛ اما هر کس که در این صنعت حضور دارد یا شغلش ایجاب می‌کند که با مدیرعامل اپل تعامل داشته باشد، قاعدتا باید نام او را بداند؛ شاید هر کسی به جز دونالد ترامپ!

اخیرا در دیدار «هیات مشورتی ساماندهی نیروی کار آمریکا» با دونالد ترامپ در کاخ سفید که تیم کوک هم در آن حضور داشت، رئیس جمهور ایالات متحده او را با نام «تیم اپل» خطاب کرد. در ابتدا این‌طور به نظر می‌آمد که پرزیدنت ترامپ با آوردن نام کوچک مدیرعامل اپل ، قصد دارد در ادامه‌ی جمله از این کمپانی تعریف و تمجید کند؛ اما او پس از ادای عبارت «تیم اپل» یک مکث کرد و جمله خود را پایان داد. گویی که تصور می‌کرد اپل، نام خانوادگی تیم است.

ترامپ از لزوم ورود کمپانی‌های آمریکایی به داخل کشور و جذب نیروی کار در آن‌ها سخن گفت و با اشاره به کسب و کار موفق اپل اظهار داشت:

همان‌طور که قبلا گفتم، شما در حال انجام این کار هستید و سرمایه‌گذاری کلانی را در داخل کشور انجام داده‌اید. ما از این اقدام قدردانی می‌کنیم تیم اپل.

البته ترامپ با چنین گاف‌هایی بیگانه نیست و پیش‌تر هم در ذکر نام افراد سرشناس، دچار اشتباه شده بود. مثلا او یک بار «مریلین هیوسان» مدیرعامل کمپانی لاکهید را «مریلین لاکهید» خطاب کرد.

مشخص نیست که آیا این یک اشتباه لفظی بود یا رئیس جمهور آمریکا عمدا نام اپل را به تیم کوک داده است. آیا او نام فامیلی مدیرعامل اپل را در آن لحظه فراموش کرده بود یا اینکه کلا افراد را به اسم کمپانی تحت مدیریت‌شان می‌شناسد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. اتفاقا فکر کنم عمدا این جمله رو گفت چون تیم کوک در زمان روی کار اومدن ترامپ گفت مشکلاتی با رییس جمهور آمریکا داشت و منظور ترامپ از گفتن تیم اپل این بود که تیم اپل برای من و آمریکا مهم هستش نه شخصی مثل تیم کوک

  2. ینی ..ید به همه اپل داران و اپل سازان اپل کاران 😐 خدارو شکر ما اپل نداریم…

  3. درود فراووون به رئیس جمهور پریزدنت دونالد ترامپ عزیز!
    🙂