بررسی ویدیویی سرعت سنسور اثر انگشت اولتراسونیک گلکسی اس 10 پلاس

حتما می‌دانید که یکی از ویژگی های اصلی گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ سنسور اثر انگشت اولتراسونیک آن است که به جای بدنه، حالا به زیر نمایشگر منتقل شده و در ویدیوی امروز گجت تی وی می‌خواهیم ببینم سرعت عملکرد این فناوری جدید در حالت‌های مختلف چگونه است.

برخلاف دیگر رقبا که سنسور اثر انگشت درون نمایشگر آنها اپتیکال است و از پرتوهای نور برای تشخیص اثر انگشت کاربر استفاده می‌کند، سنسور اولتراسونیک گلکسی اس 10 پلاس (Samsung Galaxy S10 Plus) همانطور که از نام آن مشخص است، از امواج صوتی برای تایید هویت بهره می‌برد. در واقع این امواج به سمت خطوط سر انگشت ارسال می‌شود و با توجه به پستی و بلندی‌های اثر انگشت، بازتاب این امواج به اشکال متفاوتی به سنسور برمی‌گردد و عملیات تایید هویت کاربر انجام می‌گیرد. از مزایای اصلی این روش این است که در محیط‌های کم‌نور نیز به راحتی کار می‌کند و به‌خصوص هنگام چرب بودن یا خیس بودن سطح اثر انگشت کاربر نیز تفاوت چندانی در سطح عملکرد آن ایجاد نخواهد شد.

در ادامه با ما همراه باشید تا سرعت عملکرد این سنسور را در حالت‌های مختلف با هم بررسی کنیم و ببینیم در مقایسه با دیگر رقبا که از سنسورهای اپتیکال بهره‌مند هستند، اسکنر اثر انگشت Ultrasonic اس ده پلاس چگونه عمل می‌کند:

بررسی سرعت اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک اس 10 پلاس