مشخصات تراشه های کوالکام اصلاح شد؛ پشتیبانی از دوربین 192 مگاپیکسلی!

کوالکام (Qualcomm) تحت فشار برخی از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند، ناگزیر به ویرایش مشخصات چیپست های خود شد. حالا بر اساس آنچه که در وب‌سایت کمپانی درج شده است؛ برخی از تراشه های کوالکام از دوربین 192 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کنند.

با نگاهی به گوشی های هوشمند جدید، می‌توان دریافت که ناگهان ساخت محصولاتی با رزولوشن دوربین بالا مورد توجه تولیدکنندگان قرار گرفت. اخیرا شیائومی متهم به دروغ‌گویی درباره رزولوشن 48 مگاپیکسلی دوربین ردمی نوت 7 شد؛ چرا که تراشه اسنپدراگون مورد استفاده در این گوشی، قبلا از چنین دوربینی پشتیبانی نمی‌کرد. کمپانی چینی به تازگی، ردمی نوت 7 پرو را نیز در کشور هند معرفی کرد و توضیح داد که چگونه پردازنده‌ی گوشی، از دوربین 48 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند.

ظاهرا کوالکام برای نشان دادن توانایی واقعی چیپست‌هایش، تحت فشار تولیدکنندگان بوده و با ویرایش اطلاعات درج شده در وب‌سایت خود، پشتیبانی از دوربین 192 مگاپیکسلی را نیز به مشخصات آن‌ها اضافه کرده است. حالا آن تعداد از تراشه های کوالکام که این توانایی را دارند عبارتند از: اسنپدراگون 670، اسنپدراگون 675، اسنپدراگون 710، اسنپدراگون 845 و اسنپدراگون 855. در تصاویر زیر می‌توانید مشخصات اولیه و تغییر یافته‌ی اسنپدراگون 845 را مقایسه کنید.

پشتیبانی تراشه های کوالکام از دوربین 192 مگاپیکسلی

تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در انتخاب سنسور دوربین و پردازنده برای محصولات‌ خود، گزینه‌های زیادی دارند؛ اما این‌طور نیست که هر دوربینی با هر چیپستی سازگار باشد. پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) مسئول قابلیت‌های فراوانی نظیر فوکوس خودکار و HDR است؛ بنابراین دوربین هر دستگاهی باید با ISP آن بخواند.

تراشه های کوالکام روی کاغذ می‌توانند دوربین‌هایی با رزولوشن بسیار بالا را مدیریت کنند؛ اما منابع دوربین باید صرف عملکردهای دیگری مانند کاهش نویز تصویر و کاهش لگ زدن شاتر هم بشود. به همین دلیل، کمپانی کوالکام توانایی ISP را برای رزولوشن دوربین، محدود کرده بود.

حالا اگرچه مشخصات به‌روز شده‌ی چیپست های کوالکام، به پشتیبانی آن‌ها از دوربین 192 مگاپیکسلی اشاره دارد، اما این به قیمت حذف قابلیت‌ MFNR (کاهش نویز چند فریمی) و افزایش لگ زدن شاتر تمام خواهد شد. اگر یک سازنده موبایل واقعا از سنسور 192 مگاپیکسلی استفاده نماید، چیپست گوشی نمی‌تواند بیش از یک دوربین را مدیریت کند و  چنین دستگاهی، کلا یک دوربین خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*