گوشی قابل انعطاف شیائومی

زیبایی گوشی انعطاف پذیر شیائومی در یک ویدیوی مفهومی به نمایش درآمد

به تازگی گوشی انعطاف پذیر شیائومی در یک ویدیوی کانسپت رخ نشان داد. این رندر ویدیویی، دستگاه منعطف کمپانی چینی را متفاوت از آنچه نشان می‌دهد که در سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس دیدیم؛ یک گوشی هوشمند خوش چهره با مکانیسم تاشوندگی دوگانه!

در حالی که سامسونگ و هواوی چندی پیش از گوشی های قابل انعطاف خود رونمایی کردند؛ سایر کمپانی‌های مطرح هر یک به شیوه‌ی خود، روی ساخت چنین دستگاه‌هایی کار می‌کنند. در اوایل سال جاری میلادی، مدیرعامل شیائومی «لی جون» اعلام کرد که این کمپانی یک اسمارت فون منعطف را در دست ساخت دارد و در ماه ژانویه، رندرهای سه‌بعدی گوشی انعطاف پذیر شیائومی نیز در فضای مجازی پدیدار شد.

حالا دست‌اندرکاران کانال یوتیوبی TechConfigurations با خلق یک رندر ویدویی مفهومی، طراحی خیره کننده‌ی محصول شیائومی را به نمایش گذاشته‌اند. گوشی هوشمندی که از دو ناحیه تا می‌شود، در حالت تاشده نمایشگری 6.5 اینچی دارد و در حالت باز شده، سایز آن به 10 اینچ می‌رسد.

کمپانی چینی می‌گوید که تاشوندگی دوگانه‌‌ی این دستگاه قابل انعطاف، به بهترین شکل تجربه‌ی استفاده از تبلت و گوشی موبایل را در هم می‌آمیزد و نه تنها کاربردی، بلکه زیبا هم هست. در ویدیو یک مجموعه دوربین سه‌گانه را نیز پشت دستگاه می‌بینیم که احتمالا، توانایی اِعمال افکت بوکه برای تصاویر پرتره را خواهد داشت. برای شارژ باتری و اتصال لوازم جانبی هم یک درگاه USB-C درنظر گرفته شده است.

این نمونه مفهومی از گوشی انعطاف پذیر شیائومی ، روی صفحه نمایش خود حفره‌ای دارد که از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت نیز، درون نمایشگر دستگاه جای دارد.

بنابر گزارش‌ها، هم‌اکنون کمپانی سازنده در حال نهایی کردن نام این پروتوتایپ است. فعلا دو اسم شیائومی دوال فلکس (Xiaomi Dual Flex) و شیائومی میکس فلکس (Xiaomi MIX Flex) بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارند؛ ولی گزینه‌های دیگری نیز روی میز وجود خواهد داشت.

پیش‌تر در بیانیه‌ای که در ارتباط با ساخت گوشی قابل انعطاف شیائومی منتشر شد؛ این کمپانی به همکاری خود با یکی از شرکای تامین کننده‌‌ (Visionox)، برای تولید نمایشگر تاشوی دستگاه اشاره کرده بود. البته ظاهرا صفر تا صد طراحی، مکانیسم تاشوندگی و آداپته کردن رابط کاربری گوشی را خود شیائومی برعهده دارد.

ویدیویی کانسپت از گوشی انعطاف پذیر شیائومی