سامسونگ نسخه کوچکتری از نمایشگر منعطف خود را به گوگل و اپل پیشنهاد کرده است

سامسونگ نسخه کوچکتری از نمایشگر منعطف خود را به گوگل و اپل پیشنهاد کرده است

با توجه به این که گلکسی فولد سامسونگ به ادعای این کمپانی اولین گوشی قابل انعطاف بازار محسوب می‌شود، باور این موضوع بسیار سخت است اما رسانه‌های کره‌ای خبر دادند که سامسونگ تکنولوژی نمایشگر این محصول را به اپل و گوگل پیشنهاد کرده است!

طبق اطلاعاتی که از منابع مطلع از صنعت گوشی های هوشمند به دست آمده است سامسونگ پنل‌های نمایشگر قابل انعطاف خود را در ابعاد ۷.۲ اینچ به این دو غول سیلیکون ولی پیشنهاد داده است و این در حالی است که گلکسی فولد اصلی در زمانی که کاملا باز می‌شود، نمایشگری معادل ۷.۳ اینچ دارد و به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد ندارد همان سایز را در اختیار دو رقیب اصلی خود نیز قرار دهد. همین موضوع هم تایید می‌کند که سامسونگ تنها پنل را به همراه مجموعه‌ای از درایورهای نمایشگر، کابل‌های ارتباطی، باتری‌ها و غیره برای اپل و گوگل فراهم کرده است. به نظر می‌رسد که این کمپانی کره قصد دارد انحصار خود در این حوزه را به خطر بیاندازد تا بتواند با ورود غول‌های دیگر، اکوسیستم گوشی های قابل انعطاف هوشمند را با سرعت بیشتری جلو ببرد.

با ورود اپل و گوگل، بازار گوشی های منعطف جهش بزرگی خواهد داشت

این دقیقا همان کاری است که سامسونگ سال گذشته با فراهم کردن نمونه‌های آزمایشی برای کمپانی‌های چینی نظیر شیائومی و اوپو به همراه هواوی انجام داد که در نهایت این غول چینی با همکاری کمپانی BOE برای ساخت نمایشگر، اولین گوشی قابل انعطاف خود یعنی هواوی میت ایکس را روانه بازار کرد. اگر اپل و گوگل نیز نمونه‌های فراهم شده توسط سامسونگ را قبول کنند، با توجه به برخورداری از توانایی فوق العاده در زمینه محصولات سخت افزاری و نرم افزاری، محصولات جدید به سرعت وارد بازار می‌شوند و سامسونگ یک جهش فوق العاده در تقاضای بازار برای پنل‌های اولد قابل انعطاف را دریافت خواهد کرد و اکوسیستم گوشی های هوشمند تاشو نیز با سرعت بسیار بیشتری پیش خواهد رفت.

قطعا در آینده بازار موبایل های هوشمند، سامسونگ می‌خواهد همچنان هم در خط مقدم قرار گرفته باشد اما در همین حال، این کمپانی همچنین قصد دارد تا قیمت‌ها به سرعت پایین‌تر بیاید و اقبال کاربران نسبت به این محصولات جدید افزایش پیدا کند تا در نهایت این موضوع باعث افزایش فروش گوشی ‌های قابل انعطاف شود.