کتاب 101 روش برای به یاد آوردن سریع

معرفی کتاب 101 روش برای به یاد آوردن سریع

مایکل تیپر در کتاب 101 روش برای به یاد آوردن سریع شما را با تکنیک‌های بنیادین یادگیری کل طیف میان‌برهای حافظه آشنا می‌کند تا جایی که استاد حافظه شوید و حافظه‌تان به اوج رسد.

این گفتار که «آن‌ها که می‌توانند انجام می‌دهند. آن‌ها که نمی‌توانند آموزش می‌دهند.» مطمئنا شامل حال «مایکل تیپر» نمی‌شود. مایکل نه تنها ثابت کرده که در مسابقات جهانی قهرمانی حافظه رقیبی سرسخت است، بلکه نشان داده که آموزش‌دهنده‌ی حرفه‌ای اصول یادگیری پرسرعت هم هست.

در این کتاب روشنگرانه، محدوده‌ی کلی اصوات و شگردهای آزموده‌شده‌ی حافظه توسط این استاد حافظه به شکل قابل درکی توضیح داده شده است.

به نظرتان به این کتاب نیاز دارید؟

کافی است با دادن پاسخ‌های «بله»، «خیر» و «گاهی» به جملات زیر خود را بسنجید، اینکه به این کتاب نیاز دارید یا خیر؟

  • من در به یاد آوردن اسم افرادی که به تازگی دیده‌ام مشکل دارم.
  • من در به یاد آوردن اسم افرادی که خیلی وقت است ندیده‌ام مشکل دارم.
  • من اغلب وقتی برای برداشتن چیزی به اتاق می‌روم، به یاد نمی‌آورم آن چیز چه بوده است.
  • اغلب فراموش می‌کنم کلید، کیف و عینکم را کجا گذاشته‌ام.
  • گاهی به خاطر نمی‌آورم اتومبیلم را کجا پارک کرده‌ام.
  • همیشه قرار ملاقات‌های خود را به علت فراموشی از دست می‌دهم.
  • من به فراموش کردن تاریخ مناسبت‌ها و تولد دوستان و اقوام معروف هستم.
  • مجبورم در پایین کارت اعتباری خود رمز آن را بنویسم تا از یادم نرود.
  • فکر می‌کنم با گذشت زمان و بالا رفتن سنم، حافظه‌ام بدتر شده است.
  • خیلی دوست دارم چیزهای جدیدی یاد بگیرم، ولی فکر می‌کنم حافظه‌ام یاری نمی‌کند.

کتاب 101 روش برای به یاد آوردن سریع

خیلی‌ها فکر می‌کنند حافظه بدی دارند و دنبال راه حلی برای این مشکل هستند.

راه حل همین‌جاست. شما می‌توانید نسخه‌های صوتی و الکترونیک کتاب 101 روش برای به یاد آوردن سریع را به آسانی از اپلیکیشن کتابراه دانلود کنید. این کتاب، قدم به قدم شما را با تکنیک‌ها و راهبردهای ساده‌ی (چطور، چگونه) آشنا می‌کند که نه تنها حافظه‌تان، بلکه سطح تمرکز و فعالیت ذهنیتان هم بهبود داده شود.

کتابراه به صورت کاملا قانونی و با همکاری مستقیم با ناشرین و مولفین امکان دانلود کتاب و کتاب صوتی را در موبایل و تبلت اندرویدی، آیفون و آیپد و ویندوز فراهم کرده است. بیش از هزار و پانصد کتاب رایگان در اپلیکیشن کتابراه منتشر شده و علاوه بر آن، امکان خرید کتاب و کتاب صوتی نیز وجود دارد.

فصل‌های کتاب 101 روش برای به یاد آوردن سریع

فصل اول: دست‌گرمی

در این فصل به علت‌های فراموشی پرداخته شده، این‌که موضوع لزوما افزایش سن شما نیست. کمی هم درباره‌ی مغز و نحوه‌ی بایگانی کردن و به یاد آوردن خاطرات و نیز اصول کلیدی حافظه‌ی قوی با شما سخن گفته خواهد شد. همچنین یک برنامه‌ی پنج مرحله ای به شما ارائه می‌شود که با انجام دادن آن موفقیتتان در بهبود حافظه تضمین می‌شود.

فصل دوم: کش آمدن ملایم

این فصل نگاهی دارد بر بهترین روش به چالش کشیدن سبک زندگی برای داشتن حافظه‌ای با عملکرد تصحیح شده – عامل تنش – و آنچه شما می‌توانید برای فائق شدن بر آن انجام دهید؛ همچنین نظری دارد بر روش‌هایی جهت تقویت قابلیت‌های حافظه‌ی شما با تمرین و تساهل؛ و تغییرات عاقلانه‌ای که در رژیم غذایی‌تان می‌دهید که شامل راهنمای استفاده از غذاهایی برای تقویت حافظه است. افزون بر آن، قدم‌هایی عملی را به شما نشان خواهد داد که می‌توانند به شما کمک کنند تا چیزهایی که بدان‌ها نیازمندید، فورا به خاطر آورید.

فصل سوم: فنون مهم

در این فصل، شما سلسله‌ای از راهبردهای اساسی را که برای پیگیری ساده هستند یاد می‌گیرید تا بتوانید طیف وسیعی از چیزها مانند دستورالعمل‌ها تا هجی کردن کلمات را به خاطر بسپارید و به یاد بیاورید.

اگر پس از گذشت دو دقیقه از معرفی کسی، نامش را فراموش می‌کنید این فصل به شما کمک می‌کند که ببینید چطور و چرا این اتفاق برایتان می‌افتد. همچنین یاد می‌گیرید که چطور رمز شخصی کارت‌های اعتباری‌تان را به یاد آورید طوری که دیگر فراموششان نکنید. حتی در لحظات بسیار نامناسب هم چیزها در ذهنتان جرقه می‌زنند و به یادتان می‌آیند. شما پی می‌برید که چگونه خرید روزانه‌تان را بدون داشتن سیاهه انجام دهید و هر چیزی هم که لازم دارید، بدون آن‌که فراموشتان شود، بخرید.

همچنین روش‌های مستندی را برای به یاد آوردن دستورالعمل‌ها خواهید آموخت، مثل این‌که چطور هجی کردن کلمات سخت را به ذهن بسپرید و شکل صحیح آن‌ها را به یاد داشته باشید.

فصل چهارم: تمرین‌هایی برای برنده شدن

در این بخش، نه تنها از اصولی که قبلا با آن آشنا شده‌اید همچنان استفاده خواهد شد، برخی فنون چندکاربردی جدید هم ارائه می‌شود.

در این‌جا، در خلال موضوعات دیگر، با راه‌هایی برای به یاد آوردن یک سخنرانی نه چندان «خشک»، همچنین راهکارهایی برای به یاد آوردن آنچه خوانده‌اید – از یک مقاله‌ی روزنامه گرفته تا یک رمان – روبه‌رو خواهید شد. شما قلق یادگیری واژگان خارجی را برای یادآوری آسان پیدا خواهید کرد و هرگز هیچ تاریخ و قرار ملاقات مهم دیگری را فراموش نخواهید کرد. همچنین با قدرتمندترین سامانه‌ی حافظه‌ی شناخته‌شده آشنا خواهید شد که با استفاده از آن قادر به خلق شاهکارهای تاثیرگذاری در حافظه خواهید بود.

فصل پنجم: نکته‌های قهرمانی

با مهارت‌هایی که با کار کردن روی فنون اثبات‌شده در این کتاب به دست آورده و ارتقا داده‌اید، در آستانه‌ی انجام دادن کارهای شگفت‌انگیز با حافظه‌تان خواهید شد.

این فصل برخی از فوت و فن‌هایی را به شما نشان خواهد داد که متخصصان حافظه‌ به عنوان شیرین‌کاری‌ از خود برجای گذاشته‌اند. از این‌که چقدر راحت می‌شود انجامشان داد غافلگیر خواهید شد.

چه کسی می‌داند، ممکن است شما بعد از کمی تمرین در تلویزیون یا شاید به طور استثنائی در برنامه‌ی قهرمان‌های حافظه‌ی دنیا دیده شوید. (نخندید، چرا که این موضوع واقعا برای نویسنده اتفاق افتاده!)

پایان رپورتاژ آگهی /.