رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو

تازه‌ترین رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو از یک حقیقت تلخ خبر می‌دهند

اخیرا هواوی پی 30 و پی 30 پرو با چندین دوربین، نمایشگر بزرگ و رنگ‌های متنوع در تصاویر لو رفته‌ای ظاهر شدند. حالا تازه‌ترین رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو (Huawei P30 Pro)، از رنگ جدید گوشی و البته نبود یک قابلیت پرطرفدار در آن حکایت دارند.

ابتدا اما از برادر کوچک‌تر خانواده و یک سورپرایز خوشایند آغاز می‌کنیم. در رندرهای هواوی پی 30 می‌توان درگاه USB-C را در لبه پایینی گوشی و مابین اسپیکر و میکروفون دید. خوشبختانه کمپانی چینی، جک 3.5 میلی‌متر هدفون را نیز در این پرچمدار خود حفظ کرده است. در قسمت بالایی دستگاه هم وجود خطوط آنتن و یک میکروفون، تنها موارد قابل ذکر هستند.

رندرهای هواوی پی ۳۰

رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو نیز، درگاه USB-C و یک میکروفون را در لبه پایینی دستگاه نشان می‌دهند؛ اما خبر بد اینکه اثری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون دیده نمی‌شود و در عوض، خشاب سیم کارت و کارت nanoSD در آن قسمت تعبیه شده است. همچنین چیز دیگری هم جلب توجه می‌کند که احتمالا باید یک اسپیکر bottom-firing اختصاصی باشد.

رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو

رونمایی از یک رنگ جدید در تازه‌ترین رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو

پیش‌تر تصاویری را از این گوشی ها در رنگ‌های مشکی، شفقی (Aurora) و سفید (Ice White) دیده بودیم. اما حالا مشخص شده است که برای جلب نظر مشتریان مشکل‌پسند، هواوی پی 30 پرو در یک رنگ جدید موسوم به Sunrise (طلوع خورشید) هم عرضه خواهد شد. البته این امکان وجود دارد که کمپانی سازنده، برخی از رنگ‌ها را تنها به اپراتورهای مشخصی ارائه دهد یا اینکه نسخه‌هایی با رنگ‌بندی خاص را، بدون تنوع در ظرفیت حافظه عرضه کند.

بر اساس گزارش‌های پیشین، مدل پایه هواوی P30 Pro  دارای 8 گیگ رم و 128 گیگ فضای ذخیره‌سازی خواهد بود که از طریق کارت حافظه، می‌توان آن را افزایش داد. ولی مشتریانی که حافظه داخلی بیشتری را ترجیح می‌دهند، می‌توانند نسخه های 256 یا 512 گیگابایتی را انتخاب کنند. درباره هواوی P30 اما، گفته می‌شود که تنها در یک نسخه 128 گیگابایتی با 6 گیگ حافظه رم قابل خریداری خواهد بود.

رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو

همان‌طور که اشاره شد، پشتیبانی از کارت حافظه اختصاص هواوی، یعنی nanoSD هم باید جزو ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند باشد. از دیگر مشخصات احتمالی آن‌ها، می‌توانیم به تراشه کایرین 980 و سیستم عاملی مبتنی بر اندروید 9 پای اشاره کنیم. با این اوصاف باید عملکرد بهبود یافته‌‌ای را در قیاس با سری میت 20، از پرچمداران جدید هواوی انتظار داشته باشیم؛ اما شاید نه به خوبی خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ.

دوربین ToF و زوم 10 برابری

امسال نیز هواوی بار دیگر، روی قابلیت‌های عکاسی سری P تمرکز کرده است. در رندرهای هواوی پی ۳۰ پرو می‌توان چهار دوربین را دید. یکی از آن‌ها سنسور اصلی است و گفته می‌شود که دومی، یک لنز زاویه باز خواهد بود. اما ظاهرا سنسور سوم، از سیستم زوم پریسکوپی 10x بهره می‌برد. این مجموعه دوربین احتمالا با یک سنسور سه‌بعدی ToF همراهی می‌شود که عملکرد بهتر در اِعمال افکت بوکه و فوکوس خودکار لیزری را در پی خواهد داشت.

در سوی دیگر، به نظر می‌رسد که هواوی پی ۳۰ از دوربین ToF بی‌بهره است و به جای لنز پریسکوپی هم، یک لنز متداول تله‌فوتو با قدرت زوم 5x دارد.

تاریخ معرفی و عرضه‌ی خانواده هواوی P30

کمپانی چینی، پرچمداران جدید خود را روز ششم فروردین ماه (26 مارس) در شهر پاریس معرفی خواهد کرد و ظاهرا، مدل ارزان‌تر هواوی پی 30 لایت نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این گوشی ها در دست نیست؛ اما احتمالا پیش‌فروش آن‌ها، بلافاصله پس از مراسم رونمایی آغاز خواهد شد. ده روز بعد یعنی از تاریخ 5 آوریل نیز، روند عرضه‌ی محصولات کلید می‌خورد.