فناوری دوربین زیر نمایشگر

سامسونگ در حال کار روی فناوری دوربین زیر نمایشگر است

شرکت سامسونگ به منظور ارائه‌ی یک نمایشگر که به معنای واقعی تمام صفحه نمایش جلویی را به خود اختصاص دهد٬ در حال کار روی فناوری دوربین زیر نمایشگر است.

نمایشگرهای Infinity-O ایستگاهی در مسیر ساخت گوشی های هوشمند تمام صفحه هستند٬ گوشی‌هایی که در آن‌ها قرار است خبری از ناچ و حفره‌ی روی صفحه نباشد. برای امکان‌پذیر شدن این هدف٬ تمام سنسورها و دوربین‌ها باید به زیر نمایشگر بروند. در همین راستا سامسونگ می‌خواهد فناوری دوربین زیر نمایشگر را توسعه ببخشد.

یانگ بیونگ داک٬ مدیر بخش ارتباطات تحقیق و توسعه‌ی نمایشگر سامسونگ موبایل می‌گوید:

هرچند در یکی دو سال آینده ساخت یک گوشی تمام صفحه‌ی واقعی ممکن نیست٬ این فناوری در مسیری حرکت می‌کند که حفره‌ی دوربین را در زیر نمایشگر پنهان می‌کند٬ در حالی که هیچ تاثیری روی عملکرد دوربین نخواهد گذاشت.

او می‌گوید گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 سامسونگ نخستین محصولاتی هستند که یک حفره روی پنل نمایشگر OLED آن‌ها ایجاد شده است. هواوی ویو 20 از یک نمایشگر ال سی دی استفاده می‌کند که فاقد یک حفره‌ی فیزیکی است و دوربین از طریق ماتریکس ال سی دی دیده می‌شود.

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ تا 2 سال آینده آماده نخواهد شد

سامسونگ در حال کار روی اسپیکر زیر صفحه٬ مشابه فناوری Crystal Sound OLED در گوشی ال جی جی 8 است٬ اما تصمیم گرفته تا از آن در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 10 خود استفاده نکند.