تحویل خودروهای سایپا

خودروهای سایپا فقط به افراد خاص به موقع تحویل داده می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت مسئولان سایپا عنوان کردند خودروهای سایپا فقط به افراد خاص به موقع تحویل داده می‌شود که احتمال دارد عده‌ای از دلالان، دریافت‌کنندگان خاص خودرو باشند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در مصاحبه‌ای عنوان کرد در شرایط فعلی اقتصادی باید خودرو با قیمت ارزان به مصرف‌کنندگان ارائه شود، اما نظارت‌های خوبی صورت نمی‌گیرد و با افزایش قیمت خودرو، سود حاصل از آن به دلالان و خودروسازان داخلی می‌رسد. با اینکه بسیاری از تعهدات خودروسازان عملی نشده است، اما باز هم پیش فروش محصولات خودروسازان ادامه دارد و این مشکل به دلیل عدم مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

دلیل تاخیر در تحویل خودروهای سایپا

سلیمی در ادامه افزود خودروسازان با افزایش قیمت خودرو به درآمد بسیار خوبی رسیدند، اما باز هم بدهی‌های خود را به قطعه‌سازان پرداخت نکرده‌اند و حتی به مردم نیز آسیب رسانده‌اند؛ برای مثال بسیاری از مردم به دلیل تاخیر در تحویل خودروهای سایپا که ماه‌ها قبل ثبت‌نام کرده بودند، متضرر شده‌اند. وی افزود چنین اتفاقی حتی نمایندگان مجلس را نیز نگران کرده است، زیرا سود حاصل از افزایش قیمت خودرو به عده‌ای خاص می‌رسد و در این میان مردم با مشکل دچار شده‌اند. در دو ماه گذشته از مجموعه سایپا بازدید کرده‌ام که مسئولان آن‌ها به صراحت بیان کردند 60 درصد از محصولات خود را به یک عده خاص تحویل می‌دهند که احتمال دارد عده‌ای از دلالان به عنوان دریافت‌کنندگان خاص خودرو باشند.

تحویل خودروهای سایپا

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس در ادامه عنوان کرد برای حل شدن مشکلات فعلی صنعت خودرو، ابتدا رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌بایست دست دلالان و واسطه‌ها را در وزارت صنعت و در میان خودروسازان کوتاه کند. در ادامه باید بر روی خودروسازان و مراحل پایبندی به تعهدات آن‌ها با حداکثر توان مدیریت شود. زمانی که خودروسازان از مردم پول دریافت می‌کنند یا وقتی مشتریان پول را دیر پرداخت می‌کنند با جریمه مواجه می‌شوند، اما آیا خودروسازان برای تاخیرهای به وجود آمده جریمه‌ای می‌پردازند و آیا این جریمه‌ها به موقع پرداخت شده است؟

کیفیت محصولات خودروسازان باید افزایش پیدا کند

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در خصوص افزایش کیفیت محصولات خودروسازان افزود:

وزارت صنعت باید برنامه مناسبی در خصوص افزایش کیفیت خودرو اتخاذ کند. البته سازمان استاندارد در این حوزه ورود داشته و توانست کمی در برابر فشار‌ها برای اعمال استاندارد‌های جدید خودرویی مقاومت کند. نباید مردم را مجبور کنیم که فقط از خودرو‌های بی‌کیفیت استفاده کنند. متاسفانه وزارت صنعت در موضوع افزایش کیفیت همراه با افزایش قیمت ورود نکرده است، اما همه خودروسازان جهانی برنامه‌های ویژه برای افزایش کیفیت محصولات خود دارند که می‌توان به فولکس واگن و مرسدس بنز اشاره کرد. کیفیت خودرو‌های خارجی در حال افزایش است، اما اول تا آخر پراید، پیکان و پژو 405 یکسان است و هیچ برنامه‌ای برای افزایش کیفیت آن‌ها وجود ندارد در حالی که این امر واقعا ظلم به مردم بوده و نباید جور کوتاهی یک عده را یک عده دیگر بکشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خااااااااصصصصص …
    گاهی اوقات با خودم میگم یک انسان ، تا چه حد ۲۴ ساعت در ۴۰ سال به شعورش توهین میشه ، به حقش ، به ازادیش ،
    فقط متاسفم در جهانی زندگی میکنم که
    محکوم شدم به عصر زورگویی ، ریاکاری ، احمق مطلق ، و روزی هزارااااااااان بار نادانی و ارسال شعورات منفی به کله هستی
    که دامن من یکی رو بد جور گرفته
    اهااااااااای زور گو
    مرگ هست
    زورتو بزن نمیر
    جوابت بعد از مرگ
    نه مرگی که ( تعریف) کردی…
    مرگی که بازتاب خواهی دید
    بدرود

  2. یک کشور که بعد از چهل سال هنوز یه موضوع پیش پا افتاده مثل مدیریت بازار خودرو رو انجام نداده و در حقیقت توانش رو هم نداره. همه توی این بخور بخور دخیل هستند. از ثبت شرکت های صوری توسط عده ای رانت خوار و آقا زاده تا دریافت رشوه توسط برخی مسوولین و نمایندگان.
    قرن بیست و یکم هست و واقعا مضحکه این چیزها. مثل روز هم روشنه که داستان چیه.
    تأسف آوره…