مشکلات گلکسی اس 10

مشکلات گلکسی اس 10 : عمر باتری کوتاه٬ گرمای بیش از حد و تماس‌های اتفاقی!

بسیاری از خریداران گوشی های سال 2019 سامسونگ از مشکلات گلکسی اس 10 (Samsung Galaxy S10) خود شکایت دارند. این مشکلات شامل عمر باتری کوتاه گوشی٬ گرمای بیش از حد و تماس‌های اتفاقی می‌شود.

با توجه به مطالبی که توسط صاحبان گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10 در سایت Reddit و تالار گفتگوی سامسونگ آمریکا منتشر شده٬ قابلیت محافظ لمس اتفاقی روی این گوشی‌‌ها به خوبی کار نمی‌کند. این شامل گزینه‌ی “Block accidental touches” می‌شود که صفحه نمایش را در زمانی که گوشی داخل یک مکان تاریخ مانند جیب شلوار است٬ خاموش نگه می‌دارد. این قابلیت از سنسور مجاورتی گوشی استفاده می‌کند. متاسفانه نه تنها این قابلیت با قرار گرفتن گوشی داخل جیب شما کار نمی‌کند٬ بلکه وقتی آن را از داخل جیبتان دربیاورید٬ با صفحه‌ی شماره‌گیر همراه تعداد زیادی از اعداد و حروف و نمادها که اتفاقی تایپ شده‌اند مواجه خواهید شد. برخی جای حسگر مجاورتی را سرزنش می‌کنند. این سنسور در نوار وضعیت درست زیر نماد % که برای نمایش عمر باتری گوشی است٬ یافت می‌شود.

کاربران گلکسی اس 10 سامسونگ می‌گویند گوشی آن‌ها هنگامی که داخل جیبشان است به صورت تصادفی اسکرین شات می‌گیرد٬ اپلیکیشن‌ها را اجرا می‌کند و حتی چراغ قوه را روشن می‌کند. روشن شدن فلاش خیلی عجیب است٬ چرا که شما برای فعال کردن آن در شرایط عادی باید نمایشگر را به طرف پایین بکشید و روی آیکون چراغ قوه ضربه بزنید. برخی کاربران احساس می‌کنند گوشی داخل جیبشان می‌لرزد و در حالت ویبره است و وقتی آن را از جیب خود خارج می‌کنند٬ متوجه داغ بودن بیش از حد گوشی و خالی شدن زودتر از حد متوسط باتری می‌شوند. عمل نکردن قابلیت محافظت از لمس تصادفی می‌تواند گاهی اوقات خجالت آور شود. به طور مثال یکی از صاحبان گوشی گلکسی اس 10 متوجه نشده که گوشی او به صورت خودکار با پلیس تماس گرفته است٬ وقتی به منزل بازگشته٬ متوجه شده که پلیس در آنجا حضور دارد!

مشکلات گلکسی اس 10

شماره‌گیری خودکار٬ داغی بیش از حد و عمر باتری کوتاه تنها برخی از مشکلات گلکسی اس 10

یکی از کاربران گلکسی اس ۱۰ نظر جالبی دارد. او می‌گوید که ممکن است سنسور مجاورتی نور را از طریق شلوار ببیند و در نتیجه صفحه نمایش روشن شود. این سنسور طوری طراحی شده که وقتی چیزی در نزدیکی‌اش قرار گرفته٬ صفحه را خاموش کند. به طور مثال وقتی شما در حال مکالمه هستید و گوشی در نزدیکی گوش شماست٬ صفحه خاموش می‌شود تا علاوه بر جلوگیری از لمس اتفاقی صفحه٬ باتری گوشی نیز ذخیره شود. آیفون اصلی اپل نخستین گوشی بود که چنین قابلیتی را ارائه کرد.

این کاربر با قرار دادن دست خود در داخل جیب خودش روبروی صفحه‌ی گوشی٬ باعث عملکرد بهتر قابلیت محافظت از لمس اتفاقی شده است. او معتقد است که سامسونگ این گزینه را به خوبی کالیبره نکرده است. کاربر دیگری متوجه شده که پس از فعالسازی اسکنر اثر انگشت در گوشی خود٬ با هر بار برخورد گوشی با پایش از طریق جیب شلوار٬ مدام اثر انگشت بررسی می‌شده است.

در حالی مشکلات گلکسی اس 10 مطرح می‌شود که گویا همگی مرتبط با قرار گرفتن گوشی در هنگام جیب بوده است. یک کاربر می‌گوید قادر است با خاموش کردن قابلیت “Lift to Wake” که روشن شدن خودکار صفحه در هنگام در دست‌گیری گوشی را فعال می‌کند٬ جلوی این مشکلات را بگیرد. کاربر دیگری می‌گوید با غیرفعال کردن قابلیت “Always On Display” یا نمایشگر همیشه روشن و “Double Tap to Wake” یا دو بار ضربه روی صفحه برای قفل‌گشایی گوشی٬ باعث افزایش عمر باتری گوشی می‌شود و بسیاری از مشکلات فوق را نیز حل می‌کند.

البته تمام کاربرانی که این تنظیمات را غیرفعال کرده‌اند٬ نتیجه‌ی موفقیت آمیزی پیدا نکرده‌اند. هرچند مدیران تالار گفتگوی رسمی سامسونگ از مشکلات گلکسی اس 10 مطلع هستند٬ اما هنوز هیچ واکنشی را از سوی خود شرکت سامسونگ ندیده‌ایم. شاید سامسونگ مشغول کار روی یک به‌روزرسانی نرم افزاری است که می‌تواند این مشکلات را برطرف کند. در حال حاضر اگر غیرفعال کردن گزینه‌های ذکر شده در بالا نمی‌تواند به شما کمک کند٬ باید فعلا صبر کنید تا پاسخ رسمی سامسونگ را در مورد این ایرادهای عجیب و غریب دریافت کنیم.