گوشی های خانواده هواوی P30

گوشی های خانواده هواوی P30 : تمام مشخصات٬ جزئیات دوربین و انواع مدل‌ها

به لطف منابع معتبر٬ اطلاعات کاملی از جمله مشخصات فنی٬ جزئیات دوربین و انواع مدل گوشی های خانواده هواوی P30 به بیرون درز کرد. گوشی های Huawei P30 و Huawei P30 Pro در تاریخ 6 فروردین ماه معرفی خواهند شد.

هواوی پی 30 و پی 30 پرو گوشی‌های هوشمندی با دوربین‌های قدرتمند و سخت افزاری مدرن هستند که 26 مارس (6 فروردین) رسما از آن‌ها پرده برداری خواهد شد. گزارش‌های اخیر اطلاعات گسترده‌ای شامل قابلیت‌ها و مشخصات کلیدی گوشی های خانواده هواوی P30 را افشا کرده‌اند که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مطالعه کنید.

گوشی های خانواده هواوی P30

هواوی P30 پرو

هواوی P30 پرو با نمایشگر 6.47 اینچی همراه است که از نوع OLED خمیده بوده و وضوحی برابر با 1080 در 2340 پیکسل را ارائه می‌کند. یک تکه‌ی بریده شده نیز در بالای صفحه قرار دارد که از یک دوربین 32 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. این دوربین همچنین قابلیت تشخیص چهره را نیز ارائه می‌کند. این نمایشگر داخل خود از یک اسکنر اثر انگشت نیز میزبانی می‌کند. هیچ اسپیکر رو گوشی در بالای صفحه قرار ندارد که نشان می‌دهد هواوی احتمالا پرچمدار جدید خودش را به فناوری صدای درون صفحه مجهز مجهز خواهد کرد.

گوشی های خانواده هواوی P30

چهار دوربین در پشت قاب این گوشی فرار خواهد داشت که شامل سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی مجهز به OIS و دیافراگم f/1.6 می‌شود. به دنبال آن یک لنز عریض 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 دیده می‌شود. سومین سنسور٬ یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که جدا از دو سنسور اول کار می‌کند٬ زیرا آن از ساختار پریسکوپی بهره می‌برد و زوم 10 برابری بدون افت کیفیت را ارائه می‌کند. با فاصله کانونی 135 میلی‌متری٬ آن می‌تواند حداقل 7 برابر یک عکس را بزرگ‌نمایی کند. با استفاده از الگوریتم‌های نرم افزاری٬ هواوی پی 30 پرو ارائه کننده‌ی زوم هیبریدی 10 برابری است. در زیر فلاش LED دوگانه‌ی پشتی٬ ماژول فوکوس خودکار لیزری و یک سنسور وقت پرواز (ToF) نیز یافت می‌شود.

تراشه‌ی 7 نانومتری کایرین 980 که شامل واحد پردازش عصبی دوگانه برای قدرت بخشیدن به محاسبات هوش مصنوعی گوشی است به همراه یک رم 8 گیگابایتی زیر قاب این گوشی قرار خواهند داشت. همچنین شما می‌توانید یکی از مدل‌های مجهز به حافظه داخلی ٬128 256 و 512 گیگابایتی آن را خریداری کنید. ضمن انکه یک باتری 4,200 میلی‌آمپر ساعتی با فناوری شارژ سریع 40 وات در دسترس است.

گوشی های خانواده هواوی P30

از دیگر ویژگی‌های هواوی پی ۳۰ پرو می‌توان به عرضه در دو مدل تک سیم کارت و دو سیم کارت و تجهیز به بلوتوث ٬5.0 وای فای دوال باند٬ ٬NFS درگاه USB نوع C و مادون قرمز اشاره کرد. متاسفانه جک 3.5 میلی‌متری از این دیوایس حذف شده است. رابط کاربری EMUI 9.1 بر پایه‌ی اندروید 9 پای نیز در راس بخش نرم افزاری گوشی قرار دارد. شما می‌توانید نسل جدید گوشی پی ۲۰ پرو را در رنگ‌های مشکی٬ سفید٬ سبز و نارنجی نهیه کنید.

هواوی P30

اما برخلاف مدل پرو٬ نسخه ی اصلی گوشی هواوی P30 به یک نمایشگر OLED مسطح مجهز خواهد بود. این نمایشگر 6.1 اینچی ارائه کننده‌ی وضوح 1080 در 2340 پیکسل است. ناچ بالای نمایشگر این گوشی نه تنها از یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی میزبانی می‌کند٬ بلکه یک اسپیکر رو گوشی معمولی را نیز در خود جای داده است.

سه دوربین روی قاب پشتی گوشی قرار خواهند داشت که شامل سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با دیافراگم ٬f/1.8 لنز عریض 16 مگاپیکسلی و سنسور 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 است. این دوربین سه گانه همراه هم زوم هیبریدی 5 برابری را ارائه می‌کنند. همانند مدل پرو٬ این گوشی نیز از تراشه‌ی کایرین 980 قدرت می‌گیرد٬ اما یک رم با ظرفیت کمتر (6 گیگابایت) آن را همراهی می‌کند. در اروپا٬ این دیوایس تنها در یک نسخه‌ی 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. این گوشی همچنین از یک اسلات کارت نانو اس دی (nanoSD) نیز برخوردار است.

گوشی های خانواده هواوی P30

هواوی پی ۳۰ به یک باتری 3,650 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری و دیگر قابلیت‌ها بین دو محصول یکسان است٬ با این تفاوت که جک 3.5 میلی‌متری به‌ مدل اصلی اضافه شده و در عوض مادون قرمز حذف شده است. شما همچنین می‌توانید این دیوایس را در رنگ‌های مشکی٬ سفید و سبز خریداری کنید.

هنوز اطلاعات دقیقی از گوشی های خانواده هواوی P30 در دست نیست. بر اساس پیش‌بینی‌های مطبوعات٬ نسخه‌ی پایه‌ی پی 30 می‌تواند حدودا 906 دلار قیمت داشته باشد.