سامسونگ دیسپلی تامین کننده نمایشگر هواوی پی 30 پرو

سامسونگ دیسپلی سازنده‌ی نمایشگر گوشی هواوی پی 30 پرو شد

ظاهرا هواوی برای تولید نمایشگر گوشی هواوی پی 30 پرو خود با شرکت سامسونگ دیسپلی قرارداد همکاری امضا کرده است. پیشتر نیز شنیده بودیم اپل برای تامین نمایشگر آیفون های سال 2019 خود با Samsung Display به توافق رسیده است.

اینطور به نظر می‌رسد که هواوی و سامسونگ رقابت با یکدیگر را فراموش کرده‌اند و غول مخابراتی چینی با شرکت سامسونگ دیسپلی برای تولید نمایشگر AMOLED دو گوشی هواوی پی 30 و پی 30 پرو قرارداد همکاری را منعقد کرده است. بنابراین٬ این شرکت کره‌ای جایگزین دو کمپانی BOE و LG خواهد شد که تولیدکننده‌ی پنل‌های OLED برای گوشی هواوی میت 20 پرو بودند.

در حالی که دلیل این تغییر در تامین کننده مشخص نیست٬ برخی معتقدند که خط تولید سامسونگ و همچنین کیفیت بالای نمایشگرهای OLED این شرکت برگ برنده‌ی آن‌ها برای امضای قرارداد بوده است. حالا دیگر هواوی مجبور نیست برای تامین نمایشگرهای مورد نیاز خودش به دنبال شرکت دیگری بگردد.

در واقع تصمیم هواوی در انتخاب سامسونگ دیسپلی می‌تواند به این معنی باشد که غول گوشی‌ساز چینی قصد دارد همکاری خود را تنها با یک شرکت دنبال کند تا خطر نشت اطلاعات مربوط به دیوایس‌هایش را به حداقل برساند و اطمینان حاصل کند هرآنچه در خط تولید رخ می‌دهد٬‌ از بالاترین استانداردها برخوردار است. به طور خلاصه این شرکت با تصمیم جدید خود فرآیند تولید نمایشگر گوشی‌هایش را سهولت می‌بخشد. تمرکز این شرکت روی همکاری با تنها یک شرکت تامین کننده می‌تواند از هر لحاظ به نفعشان باشد.

اپل هم برای آیفون 2019 خود با سامسونگ دیسپلی قرارداد همکاری امضا کرده است

در دسامبر گذشته نیز گزارشی منتشر شد که در آن ادعا شده بود احتمالا اپل برای آیفون سال 2019 خود از نمایشگر AMOLED ساخت سامسونگ استفاده کند. دلیل این انعقاد قرارداد هم این اعلام شده که سامسونگ یکی از معدود تامین کننده‌هایی است که تکنولوژی لازم برای افزایش حداکثری نسبت ابعاد صفحه به بدنه و در نتیجه٬ ارائه‌ی یک دیوایس باریک‌تر را در اختیار دارد.