گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰

مشخصات فنی گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰ لو رفت ؛ P30 و P30 Pro تفاوت های زیادی دارند

جزئیات جدیدی از مشخصات فنی و قابلیت های گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰ (Huawei P30) منتشر شده است. این جزئیات٬ تفاوت‌های قابل ذکری را بین دو مدل هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو نشان می‌دهد.

تا رویداد بهاری هواوی فاصله‌ی زیادی باقی نمانده است. ما به لطف افشاگران بزرگی همچون رولاند کوانتد فهرست عظیمی از بیشتر جزئیات گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰ را در اختیار داریم. مشخصات دقیقی که توسط رندرها نیز تایید شده‌اند و نشان می‌دهند که باید منتظر ملاقات با چه دیوایس‌هایی باشیم.

آخرین اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که دو گوشی هواوی پی 30 و پی 30 پرو به پنل‌های نمایشگر OLED مجهز خواهند بود. مدل پرو یک نمایشگر 6.47 اینچی با لبه‌های خمیده را در اختیار دارد که وضوح 2340 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. در آن سمت٬ مدل اصلی این خانواده به نمایشگر جمع و جورتر 6.1 اینچی با ناچ قطره‌ای مجهز است که همچنان وضوح یکسانی را ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد دو لبه‌ی این نمایشگر خمیدگی نخواهند داشت.

تفاوت‌های آشکار در گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰

حاشیه‌های پایینی هر دو نمایشگر کم است. البته در مدل P30 یک اسپیکر رو گوشی استفاده شده است که خیلی به ناچ قطره‌ای نزدیک خواهد بود٬ در حالی که مدل P30 Pro فاقد هرگونه اسپیکر رو گوشی است تا به این باور برسیم که هواوی می‌خواهد از راه حل صدای درون نمایشگر در مدل پرو پرچمدار خود استفاده کند. این راه حل از ترکیب لرزش‌ها و انتقال از طریق استخوان به تولید صدا می‌پردازد.

گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰

نکات زیادی در مورد این فناوری و ضررهای احتمالی آن برای بدن وجود دارد٬ اما ممکن است هواوی حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. همانطور که رندرهای قبلی نشان می‌دادند٬ هواوی پی 30 از دوربین سه گانه در قاب پشت خود استفاده می‌کند که شامل سنسورهای 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 ٬ 20 مگاپیکسلی عریض و همچنین 8 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم 5 برابری می‌شود. این درحالیست که مدل پی 30 پرو شامل چهار دوربین پشتی است. این دوربین‌ها شامل یک سنسور 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و ٬OIS یک دوربین وقت پرواز٬ یک دوربین عریض 20 مگاپیسکلی با لنز زوم جداگانه‌ای مشابه سیستم زوم پریسکوپی است که می‌تواند زوم اپتیکال 7 تا 8 برابری و همچنین زوم 10 برابری با استفاده از ترکیب نرم افزار و داده‌ها را ارائه کند. هر دو دیوایس فاقد فوکوس خودکار لیزری و فلاش ال ای دی Dual-Tone هستند.

گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰

مدل اصلی گوشی های خانواده هواوی پی ۳۰ از یک باتری 3,650 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد٬ در حالی که مدل پرو آن به یک باتری غول پیکر 4,200 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. گرچه هر دو از فناوری شارژ سریع 40 وات پشتیبانی می‌کنند. از دیگر قابلیت‌های این گوشی‌ها می‌توان به مقاومت در برابر نفوذ آب٬ گرد و غبار به لطف تاییدیه‌ی IP68 اشاره کرد؛‌ با این حال آن‌ها فاقد تاییدیه‌ی MIL-STD 810G برای مقاومت در برابر ضربه هستند. علاوه بر این‌ها٬ با توجه به اطلاعات افشا شده در روز گذشته به نظر می‌رسد مدل اصلی دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون  است٬ در حالی که مدل پرو به جای این جک از یک منتشر کننده‌ی مادون قرمز بهره می‌برد.

زیر قاب مدل اصلی Huawei P30 ما می‌توانیم تراشه‌ی کایرین 980 را ببینیم که با 128 گیگابایت حافظه‌ی داخلی و 6 گیگابایت رم همراه است. این درحالیست که مدل Huawei P30 Pro از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت بهره می‌برد. ضمن آنکه ما می‌توانیم انتظار عرضه‌ی نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی را نیز داشته باشیم. در انتها لازم به ذکر است٬ در راس بخش نرم افزاری دو تلفن هوشمند٬ رابط کاربری EMUI 9.1 بر پایه‌ی اندروید 9 پای قرار خواهد داشت.