رم 12 گیگابایتی موبایل

سامسونگ تولید انبوه رم 12 گیگابایتی موبایل را آغاز کرد

برای اولین بار رم های 12 گیگابایتی را روی گوشی‌های سال 2018 دیدیم. سامسونگ نیز از همین ابتدا این بازار را جدی گرفته و تولید انبوه رم 12 گیگابایتی موبایل را برای سال جدید میلادی در دستور کار قرار داده است.

سامسونگ در کنار تولید تلفن‌های هوشمند، قطعات آن از جمله نمایشگر، پردازنده و رم را نیز به تولید می‌رساند. در حالی که هنوز رم 12 گیگابایتی برای گوشی های موبایل امری غیرمعمول بوده و تنها تعداد بسیار کمی از گوشی‌های بالا رده و پرچمدار از آن استفاده می‌کنند، سامسونگ دست به تولید انبوه رم 12 گیگابایتی موبایل زده تا پیش از آنکه رقیبانش عرض اندام کنند، گوی سبقت را از آن‌ها برباید.

رم 12 گیگابایتی موبایل از نوع LPDDR4X DRAM خواهد بود و تنها برای گوشی‌هایی با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها و امکانات به تولید می‌رسد. برای نمونه، تنها گوشی‌هایی به رم 12 گیگابایتی سامسونگ مجهز خواهند شد که دوربین چندگانه دارند، قابلیت اتصال به شبکه 5G داشته باشند و از هوش مصنوعی بهره ببرند. این رم با معماری 10 نانومتری (1y-nm) ساخته خواهد شد و می‌تواند داده‌ها را تا سرعت 34.1 گیگابایت در ثانیه انتقال دهد.

رم 12 گیگابایتی موبایل

مزایای رم 12 گیگابایتی موبایل

یکی از مزایای مهم رم 12 گیگابایتی موبایل مصرف انرژی پایین آن برشمرده می‌شود. همچنین مهندسان سامسونگ این قطعه را بسیار نازک و با ضخامت تنها 1.1 میلی‌متر طراحی کرده‌اند؛ بدین ترتیب می‌توان باتری حجیم‌تری را درون دیوایس گنجاند و شاهد طراحی‌های زیباتر و شکیل‌تری برای پرچمداران سال 2019 خواهیم بود. در کنار تمامی این مزایا، نباید حجم 12 گیگابایتی رم را فراموش کنیم که با سرعت هرچه بیشتر به درخواست‌های کاربر پاسخ می‌دهد. ماژول رم 12 گیگابایتی با شش چیپ 16 گیگابایتی LPDDR4X ترکیب می‌شوند و در یک بخش واحد قرار می‌گیرند.

سامسونگ پیش از تولید انبوه رم 12 گیگابایتی موبایل دست به تولید انبوه حافظه eUFS 3.0 زده بود که حداکثر ظرفیت آن 512 گیگابایت در نظر گرفته شده است. هر دو خط تولید جدید سامسونگ نوآوری بزرگی در صنعت تولید قطعه تلفن همراه محسوب می‌شود و در جدیدی به سوی عملکرد بهتر اسمارت فون‌ها باز خواهد کرد. کره‌ای‌ها به فکر تصاحب بخش اعظمی از بازار سخت افزار موبایل هستند و در نیمه دوم سال 2019 تولید رم 8 گیگابایتی LPDDR4X DRAM خود را تا 300 درصد افزایش خواهند داد، چرا که طبق پیش‌بینی‌های سامسونگ میزان تقاضا برای این قطعه با افزایش چشم‌گیری همراه خواهد بود.

به نظر شما رم 12 گیگابایتی روی یک تلفن هوشمند کارآمد خواهد بود؟ آیا رم 8 گیگابایتی برای استفاده روی پرچمداران ناکافی بوده و پاسخگوی نیازهای کاربران نیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*